۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۷۲۲۵

برنامه متفاوت جمعیت الوفاق در سومین سالگرد انقلاب بحرین

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین از مردم خواست به منظور گرامیداشت سالگرد قیام 14 فوریه، وزارتخانه‌های حکومت آل‌خلیفه را تحریم کنند.
شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین در خطبه‎های نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) شهر قفول از مردم خواست به منظور گرامیداشت سالگرد قیام 14 فوریه، وزارتخانه‌های حکومت آل‌خلیفه را تحریم کرده و از مراجعه برای کارهای اداری و خرید در روز پنجشنبه 13 فوریه خودداری کنند.


وی همچنین درخواست کرد مردم بحرین، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را در این روز از طریق شبکه‎های اجتماعی در اینترنت خطاب قرار دهند.


دبیرکل جمعیت الوفاق افزود: جمعیت‎های مخالف در روز 14 فوریه تظاهرات برگزار نمی‎کنند تا تداخلی با سایر فعالیت‎های آن روز نداشته باشد.


وی با تقدیر از حضور مستمر مردم بحرین در صحنه که باعث توجه جهانیان شده است، دوری از خشونت و حمایت از فعالیت‎های مسالمت آمیز ضد حکومتی در روز گرامیداشت انقلاب را خواستار شد.


ائتلاف جوانان 14 فوریه نیز نافرمانی مدنی در روز 13 فوریه، توقف کارهای اداری رسمی و بستن مغازه‎ها را خواستار شد.


خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین برای مطالبه حقوق سلب شده خود در 14 فوریه 2011  آغاز شد.


رژیم آل‎خلیفه به منظور سرکوب این اعتراض‎ها ارتش و نیروهای مسلح خود را به خیابان‎ها ریخت و شمار قابل توجهی از مردم را به خاک و خون کشید.


رژیم آل‎خلیفه در پی ناتوانی در سرکوب اعتراض‎های مردم، به نیروهای سپر جزیره روی آورد و نظامیانی از چند کشور عربی به‎ویژه عربستان سعودی راهی بحرین شدند و در سرکوب و کشتار مردم انقلابی بحرین شرکت کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات