۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۲۲۷

مخالفت گسترده اردنی‎ها با طرح سازش کری

خبرگزاری رسا ـ مردم شهرهای مختلف اردن با برگزاری تظاهرات گسترده از دولت کنونی خواستند که استعفا دهد و دولت نجات ملی تشکیل شود.
تظاهرات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم اردن با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای امان، الکرک، الطفیله و اربد خواهان استعفای دولت عبدالله النسور و تشکیل دولت نجات ملی شده و طرح پیشنهادی وزیر خارجه آمریکا برای سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسراییل را محکوم کردند.


آن‎ها با سر دادن شعارهایی طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره روند سازش را محکوم کردند و مخالفت خود را با هرگونه سازشی در منطقه به زیان حقوق مشروع ملت فلسطین و حق بازگشت آن‎ها به سرزمین خودشان ابراز داشتند.


شماری از رهبران حزبی در سخنرانی خود در این تظاهرات بر وحدت سرنوشت ملت‎های اردن و فلسطین تاکید کردند که در صف واحدی در مخالفت با طرح‎های سازش هستند. طرح‎های سازشی که با حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود در سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف در تضاد است.


آنها هدف از توطئه‎های کنونی درحال طراحی را خدشه به حاکمیت اردن و زیان به ملت این کشور و فتنه انگیزی در روابط تاریخی ملت‎های اردن و فلسطین دانستند که دهه‎ها دربرابر توطئه‎ها و دفاع از فلسطین در سنگر واحدی قرار داشته‎اند.


درتظاهرات شهر امان احزاب ملی و چپ‎گرای اردن مانند حزب وحدت ملی، حزب سوسیالیست بعث عربی و حزب ترقی خواه بعث عربی در آن شرکت داشتند.


وزیر امورخارجه آمریکا تلاش می‎کند تا تشکیلات خودگردان و رژیم اسراییل را مجبور کند که طرح سازش او را بپذیرند.


کشور اردن با کرانه باختری فلسطین مرز مشترک دارد و مسؤولان رژیم اسراییل می‎خواهند این مرز در کنترل آن‎ها باشد اما محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با این امر مخالف است./994/ب103/د

ارسال نظرات