۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۹۷۲۳۳

آغاز به کار مرحله استانی مسابقات قرآن بانوان طلبه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی مسابقات قرآن بانوان طلبه آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در ارومیه آغاز به کار کرد.
ششمين دوره مسابقات قرآن کريم خواهران طلبه بسيجي

اعظم پورحیدر، مسؤول فرهنگی و آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری مسابقات قرآن بانوان طلبه در ارومیه خبر داد و گفت: برگزاری این دوره از مسابقات همزمان با سراسر کشور امروز نوزدهم بهمن ماه در ارومیه آغاز شده است.


وی ادامه داد: بانوان طلبه در مرحله استانی مسابقات قرآنی در رشته های ترجمه و مفاهیم، تفسیر و حفظ موضوعی باهم به رقابت می پردازند.


پورحیدر تصریح کرد: شرکت ‌کنندگان در مرحله استانی مسابقات قرآن طلاب مقطع سطح دو (کارشناسی) هستند که 85 درصد امتیاز مرحله مدرسه ‌ای را کسب کرده‌ اند.


وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در سه مرحله مدرسه‌‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه می یابند و برگزیدگان نهایی در جشنواره‌ قرآنی حوزه‌ های علمیه خواهران تجلیل می‌ شوند.


مسؤول فرهنگی و آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اعلام کرد: محتوای آزمون مسابقه قرآنی در مرحله استانی در رشته ترجمه و مفاهیم شامل سه جلد کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم از آقایان محدث، صفارهرندی و علامی است.


پورحیدر افزود: منبع آزمون در رشته تبیان شامل شش سوره شامل یس، حجرات، عنکبوت، قصص، لقمان و اسراء با تفسیر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و در رشته اشراق شامل سه جزوه مشتمل بر حدود 300 آیه و روایت در 50 موضوع اعتقادی، اخلاقی و کاربردی است که از سوی معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تهیه و تنظیم شده است.


لازم به ذکر است، مرحله استانی مسابقات قرآن کریم بانوان طلبه مدارس علمیه آذربایجان غربی با حضور منتخبان شهرستانی به میزبانی حوزه علمیه الزهرا (س) ارومیه در حال برگزاری است./936/ت303/ب

ارسال نظرات