۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۲۴۶
عالم اهل تسنن لبنان در گفت‎وگو با رسا:

ایران پرچم‎دار مبارزه با خط سازش در منطقه است/ اگر امام نبود قدس نابود می‎شد

خبرگزاری رسا ـ رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با اشاره به تغییر حالت جهان اسلام از ضعف به سربلندنی و پیروزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) روح تازه‌ای را در دل مسلمانان و آزادگان جهان دمید.
ماهر عبدالرزاق، از علماي اهل سنت لبنان

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا به مناسبت فرارسیدن ایام فرخنده دهه فجر، نکته بارز انقلاب اسلامی ایران را ایجاد دگرگونی در جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) جهان اسلام را از حالت ضعف و شکست‌های پیاپی به حالت پیروزی و مقاومت در برابر اشغالگری و ظلم تبدیل کرد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نه تنها یک اتفاق مهم در ابعاد جهانی بلکه نقطه عطفی در شکل‌گیری مناسبات‌ و جبهه گیری‌های بین المللی تبدیل است.

 

این عالم اهل سنت لبنانی با اشاره به تاثیر مهم انقلاب اسلامی بر مسلمانان، جهان اسلام را قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار متفاوت توصیف کرد و گفت: این واقعه مهم روح تازه‌ای در دل همه مسلمانان و آزادگان دنیا دمید و آنان را به آینده اسلام و کشورهای اسلامی امیدوار کرد. پیروزی انقلاب سبب تجدید نظر گروه‌های اسلامی در مورد وظایف خود در قبال دنیای اسلام شد.

 

ماهر عبدالرزاق، وجود یک رهبری کارآمد و باصلابت را نیز در موفقیت انقلاب اسلامی ایران بسیار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: از امام خمینی (ره) می‌توان به عالمی متجدد و رهبری با کفایت نام برد، چرا که با توجه به اقتضائات و شرایط زمانه ایشان توانست با سامان دهی ساز و کار حکومت اسلامی به احیای احکام الهی بین مسلمانان بپردازد.

 

وی با اشاره به توجه ویژه امام خمینی (ره) به مساله فلسطین به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ایشان گفت: اگر اقدامات و سخنان راهگشا و روشنگرانه امام خمینی (ره) نبود امروز دیگر هیچ اثری از قدس و مساله فلسطین وجود نداشت و باعث خرسندی است که آزادسازی قدس و محو رژیم صهیونیستی همچنان یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز با توجه به گفتمان وحدت طلبانه رهبر انقلاب اسلامی در ایران جای هیچ شکی نیست که امام خامنه‌ای در جایگاه رهبری جهان اسلام پرچم مبارزه با ظلم و ناعدالتی را به دوش می‌کشد.


رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با اشاره به حجم روز افزون دشمنی‌ها با ایران ، افزود: ایران امروز تاوان پایداری بر اصول خود و دفاع از جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین را می‌پردازد، اگر این کشور حاضر به سازش با آمریکا و اسراییل می‌شد امروز می‌توانست شرایط بسیار مناسب تری را داشته باشد اما این کشور ترجیح داد با مقاومت در برابر قدرت‌های زورگو روی پای خود بایستد.

 

ماهر عبدالرزاق یکی دیگر از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ایجاد محور ممانعت و مقاومت در برابر اشغالگری و استکبار عنوان کرد و گفت: در یکی دو سال اخیر ما به وضوح شاهد درگیری این محور با محور سازش به پشتیبانی آمریکا و اسراییل بودیم که این موضوع در سوریه بسیار شاخص بود.


وی افزود: محور مقاومت در سال‌های اخیر از فلسطین گرفته تا سوریه و از لبنان تا عراق به رهبری جمهوری اسلامی ایران از قدرت بسیاری برخوردار شده و با وجود همه فشارها و دشمنی‌ها در مقابل صهیونیسم یهودی و عربی ایستادگی کرده است./983/ب912/ک

ارسال نظرات