۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۲۸۳
سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد؛

فرار میلیون‎ها مسلمان بیانگر عمق فاجعه آفریقای مرکزی است

خبرگزاری رسا ـ سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به وضعیت اسفناک مسلمانان آفریقای مرکزی هشدار داد.
Htvdrh

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود حضور نیروهای آفریقایی و فرانسوی در آفریقای مرکزی، خشونت در این کشور به حدی رسیده است که کشتار جمعی مسلمانان بخش کوچکی از آن را تشکیل می دهد با این وجود مسلمانان به گواه سازمان های مردمی وبین المللی تنها قربانیان این فاجعه هستند، از همین رو سازمان پزشکان بدون مرز در اطلاعیه ای هشدار داد که وضع مسلمانان در آفریقای مرکزی به شدت اسفناک است.


در این اطلاعیه آمده است: وضعیت مسلمانان در روستاهایی که از سوی تروریست های آنتی بالاکا محاصره شده اند بسیار وخیم است، خانواده هایی که برای زنده ماندن خانه هایشان را ترک کرده اند بخش دیگری از نگرانی ما هستند.


مارتین فلکسترا، همکار اورژانسی سازمان پزشکان بدون مرز توضیح داد: در شهر بوزوم بیش از 2500 خانواده مسلمان خانه هایشان را ترک کرده اند.

 

وی هشدار داد که فرار مردم از ترس جانشان آخرین مرحله از فاجعه آفریقای مرکزی است از همین رو باید هواپیماهای بین المللی برای جابه جایی شان در اختیار قرار بگیرد.


به اظهار وی در طول هفته های گذشته خشونت ها و کشتارهای جمعی یکهزار و 650 کشته بر جای گذشته است.


ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه در چنین وضعیتی اظهار کرد که ارتش فرانسه بیشتر از شش ماه پیش بینی شده باید در منطقه باقی بماند، اتحادیه اروپا نیز از پایان ژانویه ورود نیروهای نظامی به آفریقای مرکزی را طراحی کرده است./982/ب103/د

ارسال نظرات