۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۹۷۳۴۰

تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ در راه تلاش برای افزایش ادغام اقلیت‌های دینی و نژادی نیویورک در جامعه؛ شهرداری این ایالت در تلاش است تا مدارس خود در اعیاد اسلامی را تعطیل کند.
مسلمانان آمريكا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «بیل دی بلاسیو»، رییس شهرداری ایالت نیویورک، با اعلام اینکه در تلاش است تا مدارس این ایالت در اعیاد اسلامی تعطیل باشد، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد، مدارس را در اعیاد اسلامی از جمله عید فطر و عید قربان و همچنین عید سال نوی چینی به‌طور کلی تعطیل کنیم و این تصمیم در راستای افزایش ادغام اقلیت‌های مختلف در آینده بسیار نزدیک انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اعیاد هندوها نیز تاکید کرد: هنوز به‌طور صحیح تصمیمی برای جشنوارهای دینی هندوها گرفته نشده است.

 

جامعه مسلمان با استقبال از چنین سخنانی، شهردار جدید را فردی دموکراتیک نامید؛ وی قبل از پیروزی در انتخابات به مسلمانان وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ژانویه سال 2014 این مسئله را عملی خواهد کرد و با پیروزی وی سخنانی در این باره بیان شد که نشان داد، شهردار جدید تعهد خود نسبت به مسلمانان را در آینده نزدیک عملی خواهد کرد.

 

تعطیل کردن مدارس در اعیاد اسلامی؛ برای تمام اقلیت‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ زیرا مدارس این ایالت در حال حاضر در عید پاک و بخشش مسیحیان و یهودیان مدارس نیز در تمام شهر تعطیل هستند اما مسلمانان از داشتن چنین امتیازی محروم بوده‌اند.

 

گفتنی است که دست کم 1.5 میلیون مسلمان معادل 2.4 درصد از جمعیت کل نیویورک در این ایالت ساکن هستند و دانش‌آموزان مسلمان حدود 13 درصد از کل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهند./980/ب102/د

ارسال نظرات