۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۹۷۳۶۲
رییس مرکز اسلامی برزیل مطرح کرد؛

واکنش مردم برزیل به تهدید آمریکا برای حمله نظامی به ایران

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی برزیل با اشاره به اینکه عمق استراتژیک انقلاب اسلامی تا آمریکای لاتین نفوذ کرده است بیان داشت: مردم برزیل علاقه ویژه ای به انقلاب اسلامی به ویژه امام خمینی(ره) دارند.
شيخ طالب الخزرجي رئيس مرکز اسلامي برزيل

 

حجت الاسلام شیخ طالب الخزرجی رییس مرکز اسلامی برزیل در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از دین اسلام و سیره اهل بیت (ع) دانست و گفت: در ارزیابی عملکرد ایران، باید سه دهه گذشته این کشور را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. در ارزیابی گذشته ایران در می یابیم که این کشور در چارچوب اسلام و سیره اهل بیت (ع) در حال حرکت است، لذا پیام این انقلاب باید به همه کشورهای جهان ارسال و اصول آن در مدارس و دانشگاهها به تدریس گذاشته شده است.

 
رییس مرکز اسلامی برزیل، ایران را یکی از کشورهای قدرتمند و مهم جهان برشمرد و گفت: قدرت و نفوذ ایران به پشتوانه وحدت و تلاش مردم در همه بخشها همانند مسائل فرهنگی، دانشگاهی، تکنولوژی، پزشکی، علوم اسلامی و اجتماعی روبه افزایش است.
 
وی مسیر و اهداف امام خمینی (ره) را همان راه و اهداف انبیاء، صالحان، رسولان و اولیاء خواند و عنوان کرد: ارزش وجودی راه امام خمینی (ره) الگو برداری و پیروی از سیره معصومان (ع) و انبیاء است. رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر پاسداری از اهداف و مسیر امام خمینی (ره) است.
 
حجت الاسلام خزرجی حضرت آیت الله خامنهای را ثمره زندگی امام خمینی (ره) و ادامه دهنده راه او دانست و تصریح کرد: تا هنگامی که مردم ایران پشتوانه ولایت و انقلاب خود باشند هیچ آسیبی متوجه آنان نخواهد شد.
 
وی برگزاری هرچه باشکوهتر مراسمهای دهه فجر را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: سفارت ایران در برازیلیا پایتخت کشور برزیل مراسمی به همین مناسبت را ترتیب داده و از همه علما و بزرگان این کشور برای شرکت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران دعوت کرده است.
 
عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرهون خدا شهدا، آزادگان، قهرمانان ایرانی و رهبری علما به ویژه امام خمینی (ره) است.
 
وی مردم برزیل را دوستدار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مرکز اسلامی برزیل هر ساله در نمایشگاه کتاب این کشور با داشتن کتابهای ترجمه شده به زبان پرتقالی از امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنهای حضور پررنگ و مؤثری دارد.
 
حجت الاسلام خزرجی اشتیاق مردم برزیل به کتابهای منتشر شده از سوی ایران را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: مردم برزیل بعد از بررسی کتابهای امام خمینی (ره) به ما میگویند که ما به فردی مانند ایشان در کشور خود احتیاج داریم.
 
وی بیان داشت: در سال های اخیر هنگامی که آمریکا، کشور ایران را به حمله نظامی تهدید کرد، مردم برزیل چندین بار با در درست داشتن پرچم ایران و پلاکاردهای اعتراضی به خیابانها آمدند و از ایران حمایت کردند.
 
رییس مرکز اسلامی برزیل درباره نقش ایران در آینده خاورمیانه گفت: ایران با توجه به مبانی و اصولی که دارد در مواجهه با مسائل خاورمیانه حد وسط را برگزیده است. سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر مسائل بین الملل به برکت رهبری حضرت آیت الله خامنهای بسیار حکیمانه، عاقلانه و برگرفته از اسلام حقیقی است./994/ب912/ک
 
ارسال نظرات