۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۹۷۴۲۸
آیت‌الله مقتدایی:

مراجع نگران قداست شکنی در جامعه هستند/ دولت در مسیری که رهبری ترسیم کرده حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که کلام مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، گفت: از دولت انتظار داریم همانگونه که ملت تاکنون حمایت خود را از نظام با تحمل سختی‌ها و کوشش نگه ‌داشته و اسلام را یاری کردند، دولت نیز گوش به فرمان رهبری باشد.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکشنبه شب در مراسم گرامی‌داشت سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد حضرت امام زین‌العابدین(ع) برگزار شد، با تسلیت شب رحلت حضرت معصومه(س)، گفت: ایام دهه فجر ایام مبارکی بوده و از ایام‌الله به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: قرآن کریم آزاد شدن بنی‌اسرائیل از دست فرعون را از ایام الله بیان می‌کند، ما نیز می‌توانیم 12 بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور و 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را ایام‌الله بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رژیم پهلوی همانند فرعون به مردم ظلم می‌کرد، اظهار داشت: رژیم شاهنشاهی جوانان را به منجلاب فساد کشانده و می‌کشاند، در آن زمان فساد در مکان‌های مختلف همانند دانشگاه‌ها و کنار دریاها غوغا می‌کرد، حتی برخی می‌گفتند تعداد مغازه‌های مشروب فروشی از نانوایی‌ها بیشتر است.

شاه نوکر حلقه به گوش اجانب بود

وی افزود: مردم در دین خود آزاد نبودند، شاه مملکت نوکر حلقه به گوش اجانب بود، حتی تعطیلات تاسوعا را برداشته و می‌خواستند تعطیلات روز جمعه را نیز بردارند، تاریخ کشور را به تاریخ شاهنشاهی 2500 ساله تغییر داده بودند و اگر ادامه پیدا می‌کرد معلوم نبود به کجا می‌رسیدند.

آیت‌الله مقتدایی، ایثار، فداکاری، اتحاد و وحدت میان ملت را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: با همت مردم و تدبیر امام(ره) در روز 22 بهمن سال 57 رژیم شاهنشاهی سقوط کرد و به جای آن یک حکومت اسلامی و الهی بی‌نظیر از صدر اسلام تاکنون به وجود آمد.

دوام انقلاب اسلامی به وحدت بستگی دارد

وی یادآور شد: اگر واقعا فکر شود پیروزی انقلاب اسلامی کار عظیمی است، به تعبیر برخی از بزرگان انقلاب اسلامی معجزه تاریخ است، البته اگر بخواهیم این پیروزی استقرار و بقا داشته باشد باید با یک‌دیگر وحدت داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی الهی بوده و به فرد خاصی منصوب نیست، مردم ما در هشت سال دفاع مقدس از خودشان کم می‌گذاشتند ولی به جبهه می‌رسیدند، ‌وقتی مردم فداکاری می‌کنند خدا نیز نعمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی به برکت این نظام است، این نظام نظام الهی بوده که با رهبری امام(ره) به راه خود ادامه داد، اکنون نیز با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری انقلاب به پیش می‌رود.

برخی از کشورها به ارتباط با جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون همانند یک کشور مقتدر در جهان پیش می‌رود، تأکید کرد: حتی کسانی که می‌گفتند ایران اسلامی منزوی شده اکنون خودشان منزوی شدند و به ارتباط با ایران اسلامی افتخار می‌کنند.

وی افزود: باید شاکر این انقلاب اسلامی که نعمت الهی است باشیم، شکر این نعمت نیز حمایت از نظام است، اگر ما این نظام را با چنگ و دندان حمایت و حفاظت کنیم شکر نعمت انقلاب را به جا آورده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر حضور گسترده و همه جانبه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: دشمنان هر ساله متوسل می‌شوند که مردم در این راهپیمایی حضور کمتری پیدا کرده و بگویند «مردم ایران از نظام خسته شده و از سختی‌ها به تنگ آمدند».

به کوری چشم دشمنان هر ساله حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیشتر می‌شود

وی تصریح کرد: ولی به کوری چشم دشمنان هر ساله می‌بینیم که مردم بیشتری نسبت به سال قبل در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند، امسال نیز إن شاء الله همه متحد و مسنجم حضور پیدا کرده و دشمن را مأیوس می‌کنید، یک اجتماع دشمن شکن و مأیوس کننده خواهید داشت.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه سخنان خود مراجع تقلید را دلسوزان نظام خواند و بیان داشت: از دولت جمهوری اسلامی انتظار داریم همانگونه که ملت تاکنون حمایت خود را از نظام با تحمل سختی‌ها و کوشش نگه ‌داشته و اسلام را یاری کردند، دولت نیز گوش به فرمان رهبری باشد.

دولت در خطی که رهبری ترسیم کرده حرکت کند

وی یادآور شد: کلام مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، خط مشی رییس جمهور و اعضای دولت همان خط و مشی باشد که رهبری ترسیم کردند؛ مراجع تقلید نیز دلسوزان نظام بوده و علاقه‌مند به نظام و اسلام هستند، باید سخنان این بزرگواران مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که توجه به سخنان مراجع تقلید صرفا در گفتار نباشد بلکه در عمل نیز باشد، خاطرنشان کرد: امروز دیداری با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی داشتم، ایشان خیلی نگران بود، دستور دادند یک مجله که با مجوز وزارت ارشاد نیز کار می‌کند بیاورند، در آن مجله یک مصاحبه سوری دیپلماتی با امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) وجود داشت.

محتوای متن مجله توهین کننده به امام حسین و حضرت ابالفضل

وی تصریح کرد: در مجله خطاب به امام حسین(ع) آمده بود «آقا جان من برای شما احترام زیادی قائل بوده و دوست تان دارم، ولی آیا فرصت را لازم نبود غنیمت بشمارید، وقتی پیشنهاد کردند با یزید بیعت کنید و در خانه بنشیند،‌ کسی با شما کاری نداشت، تدبیر اقتضا می‌کرد شما در خانه بنشینید و عزیزان را به سختی و فلاکت نیندازید».

آیت‌الله مقتدایی اضافه کرد: یک مصاحبه‌ای نیز به صورت سوری دیپلمات با حضرت ابالفضل(ع) داشت که نوشته بود «آقا جان من شما را خیلی دوست دارم، ولی امان نامه برای شما فرستادند، باید امان‌نامه را قبول می‌کردید و راحت می‌شدید»، حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی گفت این ارتداد است، این فرد درس یاد امام می‌دهد و می‌گوید شما تدبیر نداشتید و با تدبیر کار نکردید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این مقاله در دست جوانان که دارای فطرت پاکی هستند بیفتد شبهه ایجاد می‌کند، این‌ها باید رعایت شود، دولت ما دولت اسلامی است، باید در خط رهبری و خط که ایشان ترسیم کرد حرکت کرده و از نظرات مراجع تقلید استفاده کند، همان‌گونه که مراجع خط و مشی مردم در احکام را بیان می‌کنند در سیاست نیز این‌گونه است./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات