۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۴۴۰
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

ششمین یادوراه شهدای مؤسسه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین یادوراه شهدای مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و با حضور طلاب، علما و روحانیان برگزار شد.
مؤسسه امام خميني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین یادوراه شهدای مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) یکشنبه شب با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ششمین یادواره شهدای مؤسسه امام خمینی(ره) با حضور طلاب، علما و روحانیان و با محوریت شهید غلامحسین حقانی برگزار شد.

در این مراسم فرزند حجت‌الاسلام مهدی حقانی فرزند شهید حقانی به ایراد سخن و ذکر خاطراتی از شهدای دفاع مقدس و پدر شهیدش پرداخت.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را اقدامی شایسته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تجلیل از شهدا به معنای شکرگذاری از نعمت‌های الهی است.

پخش کلیپ از دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای مؤسسه امام خمینی(ره) بود.

همچنین در این مراسم حاج مهدی سلحشور به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و استاد مجاهدی پدر شعر آئینی کشور به شعر خوانی پرداختند.

آیت‌الله مصباح یزدی سخنران ویژه ششمین یادوراه شهدای مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

وی بیان کرد: کسانی محبتشان از آغاز دفاع مقدس شروع به رشد کرد و تا جایی رسیدند که گفتند از هر لذتی که غیر الهی باشد استغفار می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که دفاع مقدس توفیقی از سوی خداوند متعال بود که به ملت ما ارزانی شد، ابراز کرد: دفاع مقدس نسیمی الهی بود که وزیدن گرفت و کسانی که استعداد داشتند شکوفا شدند و برخی هم که از مفاهیم الهی دور بودند به فکر مادیات و پست و مقام خود بودند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: هر اندازه که در زمینه آثار و برکات شهدا و دفاع مقدس کار شود و فیلم ساخته شود مثل این است که هر روز یک شهید در جامعه حاضر شده و اثر بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که احیاء آثار شهدا کمتر از خود شهید نیست، اظهار داشت: احیاء آثار شهدا آلودگی‌های جامعه را از بین می‌برد و زمانی که این عشق جلوه پیدا کند همه نا پاکی‌ها را نابود می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: احیاء و زنده کردن فرهنگ شهادت بالاترین نعمت و اظهار قدردانی از شهدا است.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که تربیت شدگان فرهنگ شهادت از تحریم‌ها نمی‌هراسند، گفت: کسانی که در سایه فرهنگ شهادت تربیت شوند از گرانی و تورم نمی‌نالند بلکه از کم‌رنگ شدن ارزش‌های اسلامی و فرهنگی نگران می‌شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی با اهدای لوح تقدیری از همسر شهید حقانی تجلیل به عمل آورد./927/203/ع

ارسال نظرات