۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۹۷۴۵۰
نایب رییس مجلس:

هویت ضد استکباری انقلاب اجازه نمی دهد در قبال سیاست های آمریکا بی تفاوت باشیم

خبرگزاری رسا ـ نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که هویت ضد استکباری انقلاب اجازه نمی دهد در قبال سیاست های آمریکا بی تفاوت باشیم، گفت: امریکا در تمامی سیاست های خود علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد، نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در برنامه ویژه زنده گفت وگوی شبکه خبر ویژه گرامی داشت یوم الله 22 بهمن، با گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر، بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف را عامل بهت و حیرت جهانیان ارزیابی و بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت تاکید کرد.


وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آمریکا از سوی نظام اسلامی با چالش های بسیاری مواجه شده است، ادامه داد: ایران منافع آمریکا را در منطقه و جهان با خطر و تهدید جدی مواجه کرده و این تحریم و فشارها نیز به همین دلیل است.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: به برکت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، امروز آمریکا به یک کشور در جهان اسلام منفور تبدیل شده است، آنها به عراق و افغانستان لشکرکشی کردند اما نه تنها چیزی عایدشان نشد که خشم و نفرت مردم این کشورها را نیز به دنبال داشتند.

 

وی درشت گویی های اخیر مقامات آمریکایی را نشانه نا موفق بودن سیاست آنان دانست و تاکید کرد: اگر آنها در سیاست ها و اهداف خود موفق شده بودند این گونه به درشت گویی روی نمی آوردند.



حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: درشت گویی آخرین مرحله از سیاست های راهبردی آمریکا برای حفظ موقعیت و جایگاه نسبی آنان است.

 

وی ادامه داد: بنده تردیدی ندارم که اگر آمریکایی ها در سیاست تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران که با هدف متوقف کردن برنامه اقتصادی ایران و فلج کردن چرخ های اقتصادی ما صورت گرفت، به نتیجه می رسیدند، وارد عرصه درشت گویی نمی شدند.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: در سالیان گذشته آمریکا و دیگر قدرت ها در کنار هم قرار گرفتند تا ایران را از دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای محروم کنند، اما نتیجه آن دستیابی به 19 هزار سانتریفیوژ و پیشرفت های بیشمار در عرصه های مختلف بود.

 

نایب رییس مجلس با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: دنیا درک می کند که اینها تا دیروز به دنبال ارجاع دادن پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت بودند و امروز با ایران به گفت وگو نشسته اند.

 

وی با بیان این که ما این اتفاق را شکست قطعی و انکار ناپذیر 1+5 با مدیریت امریکا می دانیم، اظهار داشت: آنها امروز می خواهند با درشت گویی این شکست مفتضحانه را به نوعی جبران کنند.

 

نایب رییس مجلس با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: مذاکرات اخیر پرده از چهره واقعی امریکایی ها کنار زد و ماهیت آنها را برای همگان روشن ساخت.

 

وی اتکای به مردم و فرهنگ ضد استکباری را هویت اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: نظام ما از یک هویت ضد استکباری و ضد استعماری برخوردار است و نمی تواند در برابر سیاست های نامشروع آمریکا و غرب ساکت و خاموش بنشیند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد استقامت و ایستادگی در برابر نظام سلطه را مهم ترین عامل موفقیت ملت و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید در برابر نظام سلطه ای که نگاه دو گانه به مسائل جهان و تحولات بین المللی دارد بایستیم.

 

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل با در اختیار داشتن کلاهک های هسته ای و اتمی متعدد مورد حمایت همه جانبه غرب و آمریکا است، اما می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از فناوری صلح آمیز هسته ای محروم کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر این که ما باید در برابر یکجانبه گرایی های آمریکا بایستیم و در این راستا دولت ها و ملت های آزادیخواه نیز با همراه و همگام هستند، گفت: ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران امریکا را با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

 

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با شفافیت تمام در نشست های بین المللی نظام سلطه را به چالش کشیده و می کشد و این راهبرد نقش تعیین کننده ای در جریان سازی رویارویی با نظام سلطه دارد. /924/پ202/ج


ارسال نظرات