۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۷۴۷۸

برگزاری گردهمایی مدیران مراکز اسلامی آمریکای لاتین

خبرگزاری رسا ـ نهمین گردهمایی مدیران مراکز اسلامی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب، از دیروز، 20 بهمن‌ماه، در شهر «جورج تاون» پایتخت جمهوری گویان آغاز به کار کرد.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نهمین گردهمایی مدیران مراکز اسلامی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب با مشارکت وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت، سازمان اسلامی آمریکای لاتین و کارائیب و سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی دیروز در جورج‌تاون شروع شد و تا چهارشنبه، 23 بهمن‌ماه، ادامه دارد.

 

مراسم افتتاحیه این گردهمایی اسلامی با سخنرانی «دونالد راموتار»، رییس‌جمهور گویان، آغاز شد که کشورش به‌تازگی به عضویت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) درآمده است.

 

در نهمین گردهمایی مدیران موسسات اسلامی، نمایندگانی از کشورهای آرژانتین، گویان، اکوادر، مکزیک، پرو، ونزوئلا، شیلی، پورتوریکو، کلمبیا، کاستاریکا، جاماییکا، ترینیداد و توباگو، باربادوس، جزایر ویرژ و جزایر آنتیگوا و باربودا حضور دارند.

 

همچنین نمایندگان وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت، سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی نیز در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

 

بررسی راه‌های تقویت گفت‌وگوی بین‌ادیان در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب، ایجاد ارتباط مداوم میان مراکز اسلامی کشورهای حاضر در این نشست و نیز اجرای استراتژی فعالیت‌های فرهنگی اسلامی در خارج از مرزهای اسلامی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

در حاشیه این گردهمایی، نشستی با عنوان «گفت‌وگوی بین‌ادیان و ایجاد نظم نوین جهانی» با حضور عبدالعزیز عثمان التویجری، مدیرکل آیسسکو، برگزار خواهد شد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات