۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۵۱۴

امام جمعه ربیعه توهین به شیعیان عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ربیعه عربستان با تاکید بر خودداری از هوای نفس گفت: توهین به شیعیان و زنان نشان از وقاحت و نقض آشکار آزادی دین در این کشور است.
شيخ عبدالکريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل امام جمعه ربیعه عربستان روز گذشته در مسجد العباس (ع) این شهر، در واکنش به انتشار ویدئویی در اینترنت و سطح شهر که در آن نیروهای پلیس آل‎سعود در یکی از مناطق شهر عوامیه اقدام به اهانت به زنان و به خصوص شیعیان می‎کنند، گفت: این گونه فعالیت‎ها از سوی نیروهای پلیس جرم محسوب می‎شود و باید هر چه زودتر عاملان آن مجازات شوند.


وی افزود: چنین اقداماتی از سوی حکومت آل‎سعود نشان از نقض آشکار آزادی دین در این کشور است.


این عالم عربستانی ادامه داد: توهین به زنان و به خصوص شیعیان نشان دهنده وقاحت عاملان آن است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود ساگرد رحلت آیت الله سید محسن الحکیم از علمای عراق را به مسلمانان تسلیت گفت و بیان داشت: این عالم و مرجع بزرگ به خوبی توانست بین علم و سیاست جمع کند.


حجت الاسلام الحبیل از مسلمانان خواست که از هوای نفس دوری کنند و تصریح کرد: پیروی از هوای نفس و فکر‎های غلط، انسان را منحرف و به ظلالت می‎کشاند.


وی به بررسی تعدادی از بیماری‎های دینی پرداخت و گفت: ریا و نفاق از بیماری‎های روحی و دینی هستند که می‎شود آنها را با تواضع و التزام به دستورات الهی آن را درمان کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات