۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۶۱۳
آیت الله نجفی:

سطح معیشت مردم با صادرات نفت همخوانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به مشکلات موجود در عراق و ناتوانی دولت در حل آنها، از گسترش فقر و بیکاری در این کشور ابراز نگرانی کرد.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف روز گذشته با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی دیدار کرد و تحولات این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار وضع معیشت مردم عراق را سخت توصیف کرد و گفت: مسؤولان در سال های گذشته نتوانستند کشور را به خوبی اداره کنند و مشکلات فراوانی را برای مردم رقم زدند.

 

وی افزود: امیدوارم بودیم عراق پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری شاهد زندگی دیگری باشد، اما هم اکنون مشکلات فراوان امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور را فراگرفته است.

 

این مرجع تقلید به بیان مشکلات کشور پرداخت و تصریح کرد: استمرار انفجارهای تروریستی، فرار زندانیان تروریست از زندان که نشان دهنده توطئه یا فساد برخی مسؤولان است، ادامه بحران های سیاسی و همچنین مشکلات معیشت هزاران خانواده فقیر از اهم مشکلات کشور به شمار می آیند.

 

حضرت آیت الله نجفی ادامه داد: سطح معیشت شهروندان عراقی با حجم صادرات نفت از این کشور همخوانی ندارد و صدها هزار جوان همچنان از بیکاری رنج می برند و دولت توانایی حل این مشکل را ندارد.

 

وی از برخی اقدامات مسؤولان انتقاد کرد و اظهار داشت: توزیع زمین به خانواده های فقیر یکی از اقدامات دولت برای حل مشکل این قشر بود، اما این خانواده ها به دلیل عدم توان مالی مجبور به فروش اراضی می شوند و نمی توانند آن را بنا کرده و در این مکان زندگی کنند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق که قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود، گفت: انتخابات آینده بهترین فرصت برای خروج عراق از این بحران ها و بهبود وضع معیشت مردم به شمار می آید./980/ب903/د

ارسال نظرات