۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۷۶۵۹

همایش «اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی» در سیرالئون برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فریتاون برگزار شد.
همايش اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامي درسيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور شخصیت‎های علمی، فرهنگی، دینی مسلمان و مسیحی، ائمه جمعه و جماعات، روسای قبایل، کشیش‎ها، سازمان‎های اسلامی، اساتید و دانشجویان مسلمان و مسیحی دانشگاه فورابه و دانشکده‎های فریتاون دررایزنی فرهنگی کشورمان در فریتاون برگزار شد.


در این همایش، حجت الاسلام جواد رقوی رییس دانشکده اسلامی فریتاون ضمن اشاره به ویژگی‎های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران گفت: عدالت‌ طلبی عدالت‌ خواهی، مبارزه با ابعاد مخرب فساد، تبعیض و بی‌عدالتی از ویژگی‌های مهم گفتمان انقلاب است.


وی با اشاره به ویژگی مردم سالاری دینی در گفتمان انقلاب اسلامی اظهارداشت: در جمهوری اسلامی ایران مردم با حضور دائمی در تمام صحنه‎ها در تعیین سرنوشت خود و تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش اساسی و زیر بنایی دارند.


محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون ضمن اشاره به تاریخچه مبارزات ملت مسلمان ایران، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در فوریه 1979 سرآغاز طلوع اسلام و مقطع رهایی ملت ایران است، گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه غالب و مغلوب و سلطان و رعیت بود. 


وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی توانایی حل مشکلات و بحران‎های دنیا و به‎ویژه درجهان اسلام را دارد، افزود: مبنای گفتمان انقلاب اسلامی، اسلام ناب، اصیل، روش‎های درست اجتهادی معقول و بر اساس شناخت و مشارکت مردم درهمه صحنه‎ها است.


رایزن فرهنگی ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برخاسته از آموزه‎های اسلام ناب است، گفت: عدم توسل به خشونت، تکیه بر شعایر اسلامی، اعتماد بر خویشتن اسلامی، توسعه، وحدت و فرا ملی بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‎های اسلام ناب است.


وی با اشاره به اینکه زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند، افزود: آزادی‎های مشروع  بانوان در اندیشه‎های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‎ای(دام ظاله العالی) جایگاه مهمی دارد.


شیخ احمد تیجان سیلاه امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون با اشاره به ویژگی استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم گفتمان انقلاب اسلامی، استکبارستیزی و در عین حال حمایت از محرومان و مستضعفان جهان است.


وی با اشاره به برخی ویژگی‌های عمده گفتمان انقلاب اسلامی از ابعاد و زوایای متعدد ادامه داد: امام خمینی(ره) بطور عملی آموزه‎های اسلام ناب محمدی(ص) را احیا و قرائت‌های نادرست از اسلام منزوی کرد.


محمد لامین منصاری استاد دانشکده اسلامی فریتاون، محمد علی سی سه دانشجو، ابراهیم کولیا کامارا رییس روابط عمومی شورای ائمه جمعه و جماعات سیرالئون و احمد مدنی کاباح دبیر سازمان تعامل و وحدت سیرالئون طی ایراد سخنانی ضمن اعلام حمایت خود از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران عزت ‌طلبی، استقلال همه جانبه سیاسی و فرهنگی، خود اتکایی اقتصادی، تحکیم وحدت مسلمین و توسعه علمی را از جمله گفتمان‎های انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته‎ای اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کردند./994/ب103/د

ارسال نظرات