۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۷۷۱۲

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در بیروت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی سفارت جهموری اسلامی و با حضور علما، مسؤولان مقاومت، نمایندگان پارلمان و سفیران کشورهای مختلف در بیروت برگزار شد.
جشن سي و پنجمين سالروز پيروزي انقلاب در بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شب گذشته از سوی سفارت ایران در بیروت با حضور غضنفر رکن آبادی سفیر ایران، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، نمایندگان رؤوسای سه قوه، مسؤولان حزب الله، علما، نمایندگان پارلمان، مدیران مراکز اسلامی، رهبران مسیحی و سفیران واتیکان، سوریه، ترکیه، سودان، فلسطین، روسیه، بلژیک، سوئیس، چک، اسلواکی، اروگوئه، ونزوئلا، ارمنستان، سوئد، نروژ، هلند، مکزیک، کویت و نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزار شد.

 

رکن آبادی در سخنانی پس از نواخته شدن سرود ملی جهموری اسلامی ایران و لبنان گفت: حضور شما را در جشن سی و پنجمین سالروز عید آزادی به رهبری عبد صالح امام خمینی(ره) که با جهاد و علم و فقه توانست امت اسلامی را به عزت و آزادی و استقلال برساند، گرامی می دارم.

 

وی افزود: ملت ایران در این راه فداکاری های فراوانی تقدیم کرد تا از ظلم و ستم و استبداد رهایی یابد و به جهانیان نشان داد که پیروزی به وسیله عقیده و ارزش های آسمانی امکان پذیر است و قلب های سرشار از ایمان و صبر می تواند به مقابله با ظالمان بپردازد و بر آنها پیروز شود.

 

سفیر ایران با اشاره به عزم استوار این کشور، تصریح کرد: ایران با رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای در حال پیشرفت بزرگ در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و علمی است. این کشور بر حقوق مسلم خود در امتلاک انرژی هسته ای مسالمت آمیز تأکید دارد و تحریم ها نتوانست ایرانیان را از این حق بازدارد.

 

رکن آبادی ادامه داد: توافق هسته ای صورت گرفته نشان داد که برنامه هسته ای ایران کاملا مسالمت آمیز و در راستای پیشرفت تکنولوژی است. ما آماده مذاکره هستیم ولی به هیچ وجه از حقوق خود کوتاه نمی آییم.

 

وی بر حمایت همه جانبه ایران از مظلومان تأکید کرد و گفت: ایران به عنوان حامی واقعی و استراتژیک ملت های مظلوم به ویژه سوریه، فلسطین و لبنان باقی خواهد ماند و در مبارزه با صهیونیسم و تروریسم تکفیری در کنار این ملت ها می ایستد.

 

سفیر ایران در بیروت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر لزوم مذاکره میان دولت و مخالفان نظام و عدم دخالت بیگانگان تأکید دارد و راه حل اول و آخر بحران این کشور را سیاسی می داند. گسترش تروریسم در سوریه خطری جدی برای جهان است که متاسفانه با حمایت کشورهای خارجی صورت می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رابطه تاریخی میان ملت ایران و لبنان پرداخت و نسبت به گسترش تروریسم در این کشور ابراز نگرانی کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات