۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۹۷۷۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

راهپیمایی 22 بهمن تجدید بیعت با ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه و مناسبات بین المللی گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال ضمن ابراز حمایت از انقلاب اسلامی و هشدار دادن به دشمنان از برخی عملکردهای مسؤولین نیز نقدی منصفانه به عمل آوردند و به آنها لزوم حفظ عزت و سرافرازی مردم را گوشزد کردند.
دکتر محسن نصري

استاد محسن نصری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه خاطرنشان کرد: یکی از سفارشات و مفاهیم قرآنی در تشکیل جامعه حضور مردم در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است و خداوند در قرآن حمایت الهی و یاری مؤمنین را دو عامل حمایت و موفقیت پیامبر ذکر کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: خداوند در قرآن قدم های مؤمنین که در راه مبارزه و برانگیختن خشم کفار برداشته می شود را در زمره اعمال صالح برمی شمارد و از این آیات قرآن می توان نتیجه گرفت که مسلمانان برای دستیابی به موفقیت و پیروزی باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشند تا با یاری خداوند بر دشمنان خود پیروز شوند.

 

وی ضمن تأکید بر شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزات امام خمینی برپایه تعالیم قرآنی و دینی تصریح کرد: پیشرفت ها و موفقیت های ملت ایران پس از انقلاب تا به امروز نیز برپایه تعالیم دینی و قرآنی است و به علت اسلامی بودن انقلاب یکی از ارزش هایی که با پیروزی انقلاب شکل گرفت حق دادن به مردم و ارزش قائل شدن به حضور مردم در عرصه های مختلف است.

 

 نصری ابراز داشت: انقلاب اسلامی چه در شکل گیری و پیروزی و چه در ادامه یافتن و ثبات پیدا کردن تا به امروز مدیون مردم است و مردمی بودن انقلاب علت اصلی موفقیت آن است و حماسه هایی که در دوران دفاع مقدس خلق شد و پس از آن پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی به خاطر مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت قدرت نرم و جایگزینی آن در مبانی استراتژیک غرب به جای قدرت سخت گفت: یکی از مهم ترین عناصر قدرت نرم حضور مردم همراه با انگیزه، علاقه، تفکر و بینش اسلامی است و به همین جهت نظام مقدس اسلامی موفق شده با حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، راهپیمایی ها و استقبال از سفرهای رهبر معظم انقلاب قدرت نرم خود را در عرصه های جهانی ارتقا ببخشد.

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: دشمن تلاش می کند با شیوه های مختلف به خصوص از طریق غول رسانه ای غرب از نشاط، شادابی، امید، خودباوری و انگیزه ملت ایران بکاهد و حضور مردم به خصوص امسال نشان داد با وجود هجمه دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه همچنان مردم سر بزنگاه های مهم با حضور خود نقشه های دشمن را نقش بر آب می کنند.

 

وی با اشاره به تشدید تحریم های دشمن طی سال های اخیر و حضور گسترده مردم طی همین سال ها خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی مختلف و فشارهای بسیار بر مردم، حضور ملت ایران در صحنه این نکته را به مسؤولین کشور گوشزد می کند که در پای میز مذاکرات باید دقت داشته باشند که با تکیه بر پشتوانه مردم بهترین مواضع را اتخاذ کنند و در برابر دشمن تسلیم نگردند.

 

نصری تصریح کرد: مردم در کشورهای اروپایی و در آمریکا به فساد و ناکارآمدی و ناصحیح بودن دولت های خود معترف هستند و از این مشکلات ابراز نارضایتی می کنند در حالی که در جمهوری اسلامی ایران مردم از کشور و مسؤولین خود و در رأس آن ولی فقیه خود حمایت می کنند و باید مسؤولان به این پشتوانه مردمی اهمیت دهند و با توجه به آن بر سر میزهای مذاکره حاضر شوند و دشمنان نیز باید بدانند که مردم حاضر نیستند به آنها امتیاز بدهند و هرگز در برابر فشارهای آن ها تسلیم شوند.

 

کارشناس مسائل سیاسی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اسلام را بیانگر اسلام خواهی و حمایت از انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم یکبار دیگر با ولایت فقیه بیعت کردند و به درخواست رهبر معظم انقلاب برای خلق حماسه در راهپیمایی 22 بهمن امسال لبیک گفتند و ثابت کردند با وجود نقدهایی که نسبت به برخی عملکردهای مسؤولین دارند همواره پیرو ولایت فقیه و رهبری هستند و همچنان در صحنه های مختلف حضور دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ملت را گزینه روی میز جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و ابراز داشت: دشمنان نباید به گزینه های روی میز خود تکیه کنند زیرا مردم همیشه در صحنه و مشت های گره کرده آنها گزینه روی میز جمهوری اسلامی است و مسؤولین باید توجه داشته باشند در مذاکرات با دقت بیشتر و با پافشاری بر ارزش های انقلاب و دستاوردهای آن مراقب باشند در برابر دشمنان دچار غفلت نشوند.

 

وی شعارهای مردم را نقد منصفانه آنها بر برخی عملکردهای دولت مردان دانست و افزود: حضور مردم هم حمایت از دولت و مسؤولین بود هم تذکری بود به مسؤولین که ملت ایران حاضر نیستند در مذاکرات از مواضع به حق خود کوتاه بیایند و مسؤولین باید مراقب باشند در مذاکرات به عزت و سرافرازی مردم لطمه ای وارد نشود./939/ت302/ب

ارسال نظرات