۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۸۰۱

رییس‌جمهور ونزوئلا با صدور پیامی سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا با صدور پیامی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته و این انقلاب را الگویی برای ملت‌های تحت سلطه ابرقدرت‌ها دانست.
نيکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا با صدور پیامی رسمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت. وی در این پیام انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای ملت‌های تحت سلطه ابرقدرت‌های امپریالیستی دانسته و بر روابط مستحکم دو جانبه میان ایران و ونزوئلا تاکید کرده است.

 

در این پیام آمده است: نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور بولیواری ونزوئلا از طرف دولت و ملت این کشور، صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت این کشور برادر که با شجاعت، هوشیاری و کرامت توانسته حاکمیت سرزمینی و استقلال خود را حفظ کند، تقدیم می‌کنیم.

 

انقلاب اسلامی ایران الگویی بوده برای ملت هایی که تحت سلطه ابرقدرت های امپریالیستی قرار گرفته اند و خواست این ابرقدرت ها تصاحب منابع طبیعی ملت هایی است که ازحق تعیین سرنوشت خود دفاع می کنند و خواهان روابط بین الملل چند قطبی، متعادلتر و عادلانه تر می باشند.

 

جمهوری بولیواری ونزوئلا بر تعهد راسخ خود به برادران ایرانی که فرمانده معظم "هوگو چاوز" احترام ویژه ای برایشان به خاطر مبارزات آنها علیه هژمونی و تلاش برای بیداری و آگاهی نیروهای مردمی، قائل بود تاکید می کند.

 

دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا ضمن تایید رهنمودهای امام خمینی(ره) که فرمودند: «ستمدیده‌گان باید بر ظالمین پیروز شوند»، بر اراده خود برای همکاری دوجانبه در بخش های مختلف تاکید نموده  و به آقای حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیروز بزرگ ملت ایران را تبریک می گوید.

 

در کنار هم برای رسیدن به یک ژئوپلتیک جدید بین المللی که متضمن ایجاد جهانی چندقطبی با هدف برقراری تعادل و صلح ملت‌هایمان باشد گام بر داریم.

 

زنده باد ملت غیور ایران

زنده باد انقلاب اسلامی

زنده باد دوستی ایران و ونزوئلا

کاراکاس، 11 فوریه 2014 ./994/ب102/د

ارسال نظرات