۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۸۸۷

نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان با حضور امام جمعه ارومیه خبر داد.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجوادقهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: نشست هم اندیشی مدیران مدارس های علمیه استان هفته آینده در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار می شود.

 

 

وی اعلام کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

 

به گفته حجت الاسلام قهرمانی، در این جلسه برنامه های مدارس علمیه در ترم دوم، عملکرد ترم اول، نقاط قوت و ضعف اردوی تربیتی اخلاقی قم و همچنین مشکلات و مسائل حوزه های علمیه بررسی می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین از برگزاری نشست معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: این نشست نیز هفته آینده با حضور معانان تبلیغ مدارس استان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این جلسه با بیان نکاتی معاونان تبلیغ مدارس را راهنمایی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام قهرمانی موضوعات نشست معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان را بررسی شیوه و راهکارهای جدید تبلیغی، وضعیت مبلغان استان و عرصه های جدید تبلیغ دین اعلام کرد.

 

وی گفت: همچنین در این جلسه معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان گزارش عملکرد حوزه فعالیت خود را ارائه خواهند کرد.

 

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 9 مدرسه علمیه در سطح استان گفت: این مدارس علمیه برادران در شهرستان های ارومیه، سلماس، خوی، ماکو، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب و نقده فعال هستند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرستان خوی با برخورداری از حوزه علمیه نمازی خوی و مدرسه علمیه تازه تأسیس امام خمینی(ره) تنها شهرستان استان با بیش از یک مدرسه علمیه است.

 

حجت الاسلام قهرمانی اظهار داشت: تمام مدارس علمیه استان به جزء مدارس علمیه نمازی خوی و امام خمینی (ره) ارومیه که سطح دو در آنها راه اندازی شده است، در سطح یک طلبه تربیت می کنند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر طلبه در سطوح یک و دو در مدارس علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند./936/ت302/ب

ارسال نظرات