۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۹۴۲

مراسم ششمین سالروز شهادت عماد مغنیه در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ششمین سالروز شهادت عماد مغنیه با حضور مسؤولان مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و شخصیت‎های مختلف با سخنرانی رییس شورای اجرایی حزب الله در زادگاه این شهید برگزار شد.
عماد مغنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت ششمین سالروز شهادت عماد مغنیه از رهبران حزب الله لبنان با حضور علمای شیعه و سنی از لبنان و فلسطین، مسؤولان حزب الله، سیاستمداران، مسؤولان امنیتی، شخصیت های اجتماعی و فرهنگی، مسؤولان محلی، خانواده های شهدا و جمع کثیری از مردم در منطقه طیردبا در جنوب لبنان برگزار شد.

 

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرود ملی لبنان و سرود ویژه حزب الله آغاز شد و سپس حاضران هم قسم شدند که راه و یاد شهدا را ادامه دهند.

 

حجت الاسلام صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در این مراسم با اشاره به کشف شبکه تروریستی در این کشور گفت: کشف این شبکه تروریستی، موفقیت بزرگی برای مسؤولان و نیروهای امنیتی بود و این موفقیت را به آنان تبریک می گویم.

 

وی افزود: این موفقیت ارتش بسیار مهم به شمار می آید و نشان داد که این سازمان می تواند در صورت عدم سنگ اندازی در راهش به وظیفه خود به نحو احسن عمل کند. سیاستمداران باید این موفقیت را با تشکیل دولت همراه سازند.

 

حجت الاسلام صفی الدین از صبر در راه تشکیل دولت وحدت ملی و مشارکت واقعی به عنوان اقدامی ملی یاد کرد و اظهار داشت: دولت آینده باید خواسته های ملت را برآورده سازد و یکی از مهمترین وظایف آن نیز تأمین امنیت به شمار می آید.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله تأکید کرد: هر فعالیت سیاسی باید در راستای تحقق امنیت باشد، همه لبنانی ها از تحقق امنیت سود می برند و همه نیز از فقدان آن ضرر می کنند.

 

وی در پایان این مراسم به همراه پدر شهید مغنیه و با نثار تاج گل بر مقام یادبود سرداران شهید حزب الله ، به آنها ادای احترام کرد.

 

در این مراسم همچنین هیات هایی از سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست «توفیق عبدالله» و هیاتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست «ابوسامر موسی» شرکت کردند.

 

هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین«حماس» به ریاست «جهاد طه»، هیاتی از جبهه دموکراتیک آزادی بخش فلسطین به ریاست «أبو بشار النمر» و همچنین دیگر هیات های رسمی و مردمی با حضور در این مراسم با نثارتاج گل به مقام و منزلت سرداران شهید مقاومت ادای احترام کردند.

 

مسؤولان هیات های فلسطینی در حاشیه این مراسم و در اظهار نظرهایی جداگانه، بر ادامه راه سرداران شهید مقاومت اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

 

«عماد فایز مغنیه» معروف به حاج رضوان از فرماندهان ارشد نظامی حزب الله لبنان 23 بهمن 1386 در انفجاری در دمشق پایتخت سوریه ترور شد و به شهادت رسید./980/ب902/د

ارسال نظرات