۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۹۸۰۷۷

هشدار نسبت به ساخت مدرسه یهودی در قدس

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی ـ مسیحی یاری قدس و مقدسات فلسطین، دیروز(25 بهمن) با صدور بیانیه‌ای نسبت به طرح رژیم صهیونیستی به‌منظور ساخت مدرسه‌ای یهودی در قدس هشدار داد.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی ـ مسیحی یاری قدس و مقدسات فلسطین اعلام کرد: طرح‌های یهودی‌سازی و بوستان‌های رژیم صهیونیستی در حال حاضر همه بخش‌ها و نواحی شهر قدس را در بر گرفته است.


این شورا از مجامع بین‌المللی مسوول در عرصه میراث و تمدن و در رأس آن سازمان یونسکو، دخالت فوری و سریع برای نجات شهرک «قدیمی» قدس از یهودی‌سازی و تخریب را خواستار شد.


در بیانیه این شورا آمده است: نیروهای اشغالگر صهیونیستی از زمان اشغال شهر قدس یرای تحریف تاریخ این شهر و سرقت تمدن عربی آن تلاش کرده‌اند.


در این بیانیه تأکید شد: این گونه طرح‌ها چیزی جز اقدامات نهایی برای یهودی‌سازی قدس و تبدیل آن به شهری یهودی‌نشین و مختص صهیونیست‌ها نیست.


این شورا در پایان تأکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی طرح بزرگ و کاملی را برای یهودی‌سازی هر سنگ و بنای عربی، اسلامی و مسیحی در شهر قدس تصویب کرده است و نیروهای اشغالگر، افراط‌گرایی بی‌سابقه‌ای را بدون توجه به قوانین و معاهدات بین‌المللی برای تحقق این طرح به‌کار گرفته‌اند.


بنا بر این گزارش، کمیسیون «سازماندهی و ساخت و ساز» وابسته به شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس، چهارشنبه گذشته(23 بهمن) ساخت مدرسه‌ای یهودی در منطقه «شیخ جراح» در فاصله بین بخش شرقی و غربی قدس را تصویب کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات