۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۸۴۸۴
یکی از علمای عربستان:

موفقیت‎های ایران ناشی از ایمان ملت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان از ملت ایران به عنوان ملتی مومن یاد کرد و اظهار داشت که ایرانیان توانستند اسلام واقعی را زنده کنند.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم (ص) شهر سیهات با اشاره به آیه‎های اول سوره المومنون، مراتب ایمان را مورد بررسی قرار داد و گفت: ایمان و توحید دو اصل اساسی شریعت اسلام است.
 رسول اکرم (ص) بر هیچ موضوعی همانند توحید تاکید نکرده است و همچنین در روایات بسیاری از پیامبر اعظم (ص) و ائمه (ع) با موضوع توحید وجود دارد.


این عالم عربستانی شهادت و اقرار به اسلام را به دو صورت زبانی و قلبی دانست و ادامه داد: هر انسانی با گفتن لا إله إلا الله محمد رسول الله وارد دین اسلام می‎شود اما مومن واقعی نیست.
مومنان واقعی کسانی هستند که در قلب نیز به لا إله إلا الله و محمد رسول الله، ایمان داشته باشند.


حجت الاسلام نمر با اشاره به نتایج ایمان بر انسان و اجتماع اظهار داشت: اعتدال رفتاری در زندگی شخصی و اجتماعی یکی از آثار ایمان است.
ترس، اضطراب، عدم اعتدال روحی و بسیاری از مشکلات ناشی از بی ایمانی است.


این عالم شیعه، ملت ایران را یکی از نمونه‎های انسان‎های با ایمان خواند و بیان داشت: مردم ایران با توجه به این که زمان زیادی از پیروزیشان بر شاه نمی‎گذرد ولی در این 35 سال به مراتب بالای علمی و فرهنگی دست یافته‎اند. این همه موفقیت‎ها ناشی از ایمان بالای مردم این کشور است.


وی با اشاره به تمدن ایرانیان خاطرنشان ساخت: برافراشتن پرچم توحید و دین یکی از اهداف اصلی مردم ایران در طول تاریخ بوده است که بالاخره در دوران معاصر به آرزوی خود دست یافتند. این موفقیت مردم این کشور چنان غرورآمیز است که دوست و دشمن به آن معترف هستند.


شیخ عبدالله النمر با اشاره به مشکلات و بحران‎های کشورهای منطقه گفت: بسیاری از کشورهای منطقه دچار اختلافات متعددی در ضمینه‎های مختلفی هستند که منشا این اختلافات عدم حفظ وحدت، دین و ایمان است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: همه کشورهای منطقه باید از تجربه ایران در ضمینه‎ دین داری و حفظ ایمان استفاده کنند.


این عالم عربستانی ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ما از اسلام و انقلابی که در چند صد سال گذشته اتفاق افتاده است صحبت نمی‎کنیم بلکه ما درمورد کشوری سخن می‎گویم که توانسته است اسلام را در زمانی که بسیاری از کشورهای دچار بحران و اختلاف شده‎اند، زنده و ارزش واقعی آن را بازگرداند.


وی رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران را توحید، ایمان و توکل به خداوند دانست و افزود: هر ملتی با ایمان، توحید و توکل می‎تواند ضمینه کمال و عزت را فراهم سازند./994/ب902/د

ارسال نظرات