۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۹۸۵۷۰

قدردانی دبیرکل الوفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از کمک برخی شهروندان اهل تسنن این کشور به هموطنان شیعه خود که از کار اخراج شده‎اند تشکر کرد.
حجت الاسلام علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: از کمک مالی و پنهانی خواهران و برادران اهل تسنن به برادران شیعه خود که به دلیل حوادث سیاسی اخیر در بحرین از کار برکنار شده‎اند، تشکر می‎کنم.

 

وی همه مردم را به اتحاد و همیاری در مسایل اجتماعی و انجام وظیفه دینی، میهنی و انسانی خود در قبال افراد در بند و زندانی و برکنارشدگان از کار فراخواند و تاکید کرد بیکار نشستن کسانی که از حق شهروندی خود برای داشتن کار محروم شده‎اند، باعث خوشحالی مزدوارن آل‎خلیفه می‎شود.

 

برکنارشدگان از کار، شب گذشته به طور همزمان با ایجاد پیام‎هایی در توییتر، توجه کاربران را به مساله بیکاران سیاسی و عدم پایبندی رژیم بحرین به کنوانسیون بین المللی 111 درمورد تبعیض جلب کردند.

 

سازمان جهانی کار قرار است در نشست‎های شورای اداری خود که از 15 تا 30 مارس برگزار خواهد شد، به شکایت 12 اتحادیه جهانی کارگری علیه رژیم بحرین رسیدگی کند.

 

این اتحادیه‎ها به دلیل اقدامات تبعیض آمیز با کارگران و برکنار شدن هزاران کارگر از مشاغل خود در بخش عمومی و خصوصی و نقض قوانین کار توسط مقامات آل‎خلیفه از رژیم بحرین شکایت کرده‎اند.

 

اتحادیه کارگری کشورهای بربادوس، بلژیک، آفریقای جنوبی، کانادا، گینه، تونس، فرانسه، انگلیس، آمریکا، الجزایر و نروژ با استناد به ماده 26 قانون سازمان بین المللی کار علیه رژیم بحرین اقامه دعوا کرده‏اند.

 

اخراج کارگران و کارمندان بحرینی درحالی است که این کشور در 7 آوریل 1999 توافقنامه بین المللی عدم تبعیض در مشاغل و حرف را امضا کرده است./994/ب103/د

ارسال نظرات