۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۶۲۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

اصل ولایت فقیه شاهرگ و ذخیره پایان‌ناپذیر جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: اصل ولایت فقیه شاهرگ و گلوگاه نظام و انقلاب و ذخیره پایان ناپذیری است که گره های کور و ناگشودنی را باز می کند و حقیقت آن است از آیات قرآن کریم و روایات استنباط می‌شود و شارع مقدس، معیارها را در این زمینه بیان کرده است.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این نکته که روحانیت معاصر وامدار تلاش هزار ساله حوزه های شیعی است، یادآور شد: حوزه های علمیه، میراث جهاد علمی فرزانگانی است که در تعمیق و گسترش مبانی و مفاهیم مکتب اسلام کوشیدند و در این راه، راحت و فراغت نشناختند و هجرت ها کردند و از تلاش باز نایستادند.

 

 وی با تاکید بر فعالیت شبانه روزی طلاب و روحانیون در راستای گسترش اسلام ناب محمدی، اظهار داشت: بیش از 90روحانی در مناطق استان آذربایجان غربی مستقر هستند که تلاش می کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: روحانیون باید در کنار تبلیغ دین و مذهب در جهت جذب طلبه به حوزه های علمیه تلاش کنند چراکه تربیت طلاب فاضل و عالم همانا هموار کردن برای پیمودن این مسیر است.

 

وی افزود: تمامی اقداماتی که از سوی روحانیون در مساجد یا حوزه ها انجام می گیرد زمینه سازی برای ظهور نایب بر حق، حضرت مهدی موعود(عج) است که بهترین زمینه سازی در این مورد تبلیغاتی است که از سوی روحانیون انجام می شود.

 

وی در ادامه خطاب به طلاب و فضای حوزه گفت: در عصر حاضر بسیاری از زندگی ها به سمت تجمل گرایی و مادی گرایی در حال حرکت است و نباید فراموش کنیم، تداوم انقلاب اسلامی که خون های زیادی پای نهال آن ریخته شده، با ساده زیستی و سادگی عجین است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه با اشاره به تبیین عوامل تداوم و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنچه این نظام و انقلاب را بیمه و روز به روز بر عزت و شرف آن می افزاید مسأله ولایت فقیه و توجه و عنایت همگان به این مهم است.

 

وی اظهار کرد: اصل ولایت فقیه شاهرگ و گلوگاه نظام و انقلاب و ذخیره پایان ناپذیری است که گره های کور و ناگشودنی را باز می کند و حقیقت آن است از آیات قرآن کریم و روایات استنباط می‌شود و شارع مقدس، معیارها را در این زمینه بیان کرده است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی برای همه اقشار مردم و در همه ابعاد زندگی بشری اهداف بلندی را بر پایه قرآن و سنت برنامه ریزی کرده است، بیان کرد: هر کسی که دغدغه مردم را دارد، باید کاری کند که مردم به ایمان، تبعیت و اطاعت قلبی کشانده شوند.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به اینکه مردم ایران، مردمی مؤمن، دین باور، معتقد به مبانی و برای فداکاری در راه اسلام و انقلاب آماده‌اند، گفت: کسانی که می‌خواهند مردم یک نقش عملی و عینی داشته باشند و حکومت الهی با جنبه مردمی تدوام یابد، باید جاذبه‌ها و زیبایی های این مسأله را از نظر عقل و منطق بشری تبیین کنند و مردم را برای حضور در صحنه به شوق آورند، مردم نیز با ایفای نقش واقعی خود، همواره یاری گر اسلام و حکومت اسلامی بوده و خواهند بود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی وحدت و یکپارچگی را عامل مهم دیگری در خصوص تداوم انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: با نگاهی به انقلاب های کشورهای منطقه مانند مصر، قوت انقلاب اسلامی ایران به خوبی مشهود خواهد بود، بنابراین باید قدر این اتحاد و انسجام را بیش از پیش بدانیم و نسبت به حفظ وصیانت از انقلاب اهتمام جدی تری داشته باشیم./936/ت302/س

ارسال نظرات