۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۷۵۸

افزایش آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا

خبرگزاری رسا ـ آمارها نشان می‏دهند که تعداد گزارش‎های مربوط به آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا بیش از 60 درصد در سال گذشته افزایش داشته است.
نظامي زن ارتش آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت آمریکا نشان می دهد که آمار آزار و اذیت جنسی در ارتش این کشور بیش از 60 درصد در سال گذشته افزایش داشته است.
 
کتی ویلکینسون، سخنگوی پنتاگون در این ارتباط اعلام کرد که در سال 2013 میلادی حدود 5400 مورد آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا گزارش شد.
 
سخنگوی پنتاگون ضمن مقایسه این آمار با آمارهای ارائه شده در سال 2012 میلادی خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد یک افزایش 60 درصدی در گزارش های مربوط به آزار و اذیت جنسی در ارتش هستیم.
 
ماه گذشته میلادی نیز یک وکیل بین المللی به شبکه خبری پرس تی وی گفته بود که آزار و اذیت جنسی به یک رسم رایج در کمپ های نظامی آمریکا تبدیل شده است.
 
آلفرد لامبرمونت در این ارتباط گفته بود: در میان نظامیان نیروی دریایی آمریکا رسمی رواج یافته و آن این است افسران تازه استخدام شده از سوی سایر نظامیان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.
 
وی به نقل از بخش سربازان بازنشسته ارتش آمریکا اعلام کرده بود: در سال 2013 میلادی 85 هزار سرباز آمریکایی بازنشسته به علت آزار و اذیت جنسی تحت درمان قرار گرفتند.
 
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نیز در روز 25 ژانویه سال جاری از مردم این کشور خواسته بود که در پایان دادن به افزایش تعداد آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا کمک کنند.
 
رییس جمهور آمریکا گفته بود: ما باید به مردان جوان یاد بدهیم ک به زنان احترام بگذارند. من می خواهم هر مرد آمریکایی این را بداند که یک مرد واقعی به زنان آسیب نمی رساند.
 
گزارش جدید روزنامه واشنگتن پست در ماه ژانویه نیز فاش کرد که بسیاری از پرونده های مربوط به آزار و اذیت جنسی مربوط به ژنرال ها و دریاسالاران ارتش آمریکا است./990/ب904/د
ارسال نظرات