۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۸۸۶۳
یکی از علمای لبنان:

گزینه‎های سیاسی آمریکا غیرقابل اعتماد هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به اینکه گزینه‎های سیاسی آمریکا غیرقابل اعتمادند، تأکید کرد که این گزینه‎ها قاتل امت هستند.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد از مشارکت ارتش، مقاومت و ملت به عنوان ضامن لبنان یاد کرد و گفت: مشارکت ارتش، مقاومت و ملت در برهه بسیار حساس کنونی منطقه ای و جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: ما نمی توانیم گزینه های سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی یا کشورهای عربی توطئه گر علیه لبنان را بپذیریم و به آنها اعتماد کنیم، زیرا این گزینه ها قاتل امت به شمار می آیند.

 

حجت الاسلام قبلان بر لزوم تدوین فوری بیانیه وزارتی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: بیانیه وزارتی باید عناصر مواجهه با دشمن صهیونیستی و همچنین زمینه های مشارکت با سوریه و دشمنی با اسرائیل را حفظ کند. توجه به مسائل اجتماعی، امنیتی و معیشت مردم نیز از اهمیت بالایی در این بیانیه برخوردار است.

 

وی از تشکیک در صلاحیت ارتش از سوی برخی گروه ها به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: هنگامی که از این گروه ها سوال می شود که گزینه شما برای دفاع از وطن چیست بلافاصله از ارتش نام می برند. آنان در حالی از ارتش سخن می گویند که در نقش آن تشکیک کرده و حتی با بمب های دست ساز و عملیات انتحاری به نظامیان ضربه می زنند.

 

امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت خطاب به این گروه ها تأکید کرد: نیرنگ، مواضع دو پهلو، ریا و ناچیز شمردن عقل لبنانی ها کافی است و باید از این افکار شیطانی خارج شوید. برای یک بار هم که شده در مواضع خود صادق باشید.

 

حجت الاسلام قبلان حمایت از نیروهای امنیتی را ضروری توصیف کرد و گفت: کسانی که هیچ توجهی به مصالح و امنیت و ثبات ملت و لبنان ندارند به مواضع دشمنانه خود علیه مقاومت ادامه می دهند و کار را به جایی رسانده اند که حتی حاضر نیستند نامی از مقاومت برده شود.

 

وی افزود: این گروه ها در حالی از گنجاندن نام مقاومت در بیانیه وزارتی نگران هستند که به شیوه های مختلف به توجیه جنایت های تروریستی و تکفیری علیه بی گناهان می پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات