۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۸۹۱
آیت الله قبلان خواستار شد؛

حوزه‎های علمیه قم و نجف به یاری ملت‎ها در برابر تروریسم بشتابند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از حوزه‎های علمیه نجف اشرف و قم مقدس و همچنین الازهر مصر خواست با امکانات موجود در برابر تروریسم و فتنه ایستادگی کنند.
آيت الله قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان مجلس برگزار شد بر لزوم دخالت سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای ایستادگی در برابر تروریسم تأکید کرد و گفت: این سازمان ها باید به سرعت وارد عمل شده و با ایستادگی در برابر تروریسم و تندروی اجازه گسترش آنها را در لبنان ندهند.

 

وی افزود: کشورهای حامی و اعزام کننده تروریست ها نیز باید تقوای الهی را در پیش بگیرند. ما باید یکدل و یکپارچه شده و در برابر تروریسم بایستیم.

 

آیت الله قبلان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای بدست گرفتن تولیت مسجد الاقصی، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به حمله علیه مسجد الاقصی و تخریب آن ادامه می دهد و به جنایت علیه ملت فلسطین می پردازد، اما فلسطینیان همچنان پایدار مانده اند و به دفاع از مقدسات خود مشغول هستند.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد: از حاکمان و دولت های اسلامی می خواهیم به سرعت وارد عمل شده و به کشتار مردم در عراق و سوریه و همچنین جنایت در بحرین و فلسطین پایان دهند.

 

وی مسلمانان را به یاری برادران مومن خود فراخواند و خاطر نشان ساخت: از حوزه قم مقدس و نجف اشرف و همچنین الازهر شریف و همه مراکز اسلامی و مراجع دینی می خواهیم بر اساس امکانات خود با تندروی، تروریسم و ترورهایی که در حال تخریب جوامع و قتل ملت هاست، مبارزه کنند.

 

آیت الله قبلان افزود: تروریسم و قتل به فتنه عکس العمل و فتنه منجر می شود، بنابراین باید به مبارزه با آن بپردازیم و اجازه گسترش فتنه و ویرانی کشورهای اسلامی را ندهیم.

 

این عالم لبنانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر لزوم توقف بازداشت و جنایت ملت بحرین تأکید کرد و گفت: آل خلیفه باید پست نخست وزیری را در اختیار معارضان قرار دهد و در اجرای اصلاحات سیاسی با آنان همکاری کند. این اصلاحات به برقراری امنیت و ثبات و یکدلی در بحرین منجر می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات