۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۹۸۹۳۰

اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ 80 نفر از طلاب برادر حوزه های علمیه خراسان جنوبی برای بازدید از مناطق عملیاتی جبهه جنوب در قالب کاروان های راهیان نور به خوزستان و خرمشهر اعزام می شوند.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این امسال افزون بر اعزام طلاب با کاروان های راهیان نور به عنوان راهنما، 80 نفر از طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی و سفیران هدایت به صورت گروهی در قالب دو کاروان 40 نفره به راهیان نور اعزام می شوند، گفت: استقبال طلاب و روحانیان استان از اردوهای راهیان نور بسیار زیاد است اما متاسفانه افزایش هزینه ها و محدودیت سهمیه موجب شده تنها گروه کمی از طلاب موفق به سفر راهیان نور شوند.

وی با بیان این که در ایام عید امسال طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی در کنار بقاع متبرکه و مساجد محوری و فعال خراسان جنوبی آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به مسایل و شبهات دینی مردم هستند، گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته در کنار تمامی مساجد واقع شده در کنار راه و در تمامی بقاع متبرکه روحانیان مستقر آماده انجام فعالیت های تبلیغی در میان مردم هستند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی ادامه داد: در بهار امسال 10 گروه از طلاب خراسان جنوبی با همسران طلبه خود برای فعالیت های تبلیغی در روستاهای محروم خراسان جنوبی در قالب کاروان های طرح هجرت حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام توکلی با بیان این که طلاب بسیجی و طلابی که عضو کانون های هلال احمر هستند همراه اکیپ های نوروزی در کنار مردم حضور خواهند داشت، گفت: بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان قصد دارد در ایام عید نوروز فعالیت تبلیغی گسترده ای را در میان مردم در موضوعات مختلف دینی انجام دهد.

وی با بیان این که اردوهای طرح هجرت و راهیان نور بهترین فرصت برای خودسازی طلاب است، گفت: طلاب با حضور در مناطق محروم و استقرار در قالب طرح هجرت در روستاهای مختلف به راحتی می توانند با نیازهای دینی جامعه آشنا شده و می تواند نقاط ضعف و قدرت خود را در امر تبلیغ شناسایی کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی ادامه داد: بسیج طلاب در ایام عید نوروز در مساجد محوری خراسان جنوبی با کمک اساتید برجسته حوزه علمیه قم و مشهد نشست ها و گفتمان های تخصصی با محوریت موضوعاتی مختلف دینی و تبیین رهنمودهای رهبر انقلاب برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام توکلی یادآور شد: طلاب علاقه‌مند برای نام نویسی در اردوهای طرح هجرت می توانند به پایگاه های بسیج واقع در مدارس علمیه محل تحصیل خود مراجعه کند./968/پ202/س

ارسال نظرات