۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۹۹۰۱۵

شهروندان اردنی خواستار پاکسازی فروشگاه‎ها از کالاهای صهیونیستی شدند

خبرگزاری رسا ـ مردم اردن در چارچوب طرح تحریم کالاها و محصولات ساخت رژیم صهیونیستی اقدام به جمع آوری کالا‌های این رژیم کردند.
تحريم اقلام اسراييلي در اردن

 

به گزراش خبرگزاری رسا، شمار زیادی از شهروندان اردنی و از جمله صاحبان فروشگاه‎ها و مغازه‎های میوه و سبزیجات اعلام کردند در تلاش برای جمع آوری کالاهای اسراییلی را از بازار این کشور هستند.


صاحبان این مغازه‌ها با اعلام حمایت از طرح پاکسازی بازار از کالاهای تولید شده در فلسطین اشغالی، مخالفت شدید خود را با طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.


فعالان اردنی در چارچوب اینگونه اقدامات ضد رژیم صهیونیستی، اقدام به توزیع پوسترهایی در سطح شهرها و روستاها کردند که تصویر یک دست به رنگ قرمز روی آن مشاهده می‎شود که این دست نماد دست خونین رژیم صهیونیستی است که به خون فلسطینی‌ها آلوده شده است.


فعالان اردنی هدف از این طرح را تاثیر گذاری بر تاجرها و شهروندان و قانع کردن آنان برای نخریدن محصولات اسراییلی دانسته‎اند زیرا از نظر دست اندرکاران این طرح، خریداری این نوع کالاها در حقیقت به این رژیم برای کشتار بیشتر فلسطینی‎ها کمک می‌کند.


فعالان اردنی هم‎چنین نوشته‎هایی در برخی مغازه‎ها بر شیشه‎ها چسبانده‎اند و از صاحبان این مغازه خواسته‌اند کالاهای اسراییلی خرید و فروش نکنند و البته این طرح با استقبال صاحبان مغازه‎ها مواجه شده است.


گفتنی است برخی صاحبان مغازه‎های اردنی پوستری بر شیشه مغازه‎های خود چسبانده‎اند و روی آن نوشته‎اند در این مغازه کالاهای اسراییلی وجود ندارد.


پارلمان اردن چند روز پیش پس از تلاش رژیم صهیونیستی برای گرفتن تولیت مسجد الاقصی از اردن، تصویب کرد که سفیر این رژیم از امان اخراج و سفیر اردن از تل آویو فراخوانده شود.


اردن در سال 1994 میلادی پس از مصر و بر اساس پیمان صلح وادی عربه با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی و اقتصادی برقرار کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات