۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۹۰۹۶
آیت الله ایمانی:

مسامحه نسبت به ارزش ها پایه های دولت را تضعیف می کند/ روحانی جلوی تندروی ها را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر این که مسامحه در برابر قداست شکنی افراد در جامعه پایه های دولت را تضعیف می کند، گفت: خود رییس جمهور و دیگر دست اندرکاران باید جلوی این تندروی ها را بگیرند.
آيت الله ايماني آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به توهین های مکرر و زنجیره ای برخی جریان ها و رسانه ها نسبت به مقدسات در دوران اصلاحات، اظهار داشت: «من جرب المجرب حلت به الندامه» این اتفاقات قبلا تجربه شده است؛ دولتمردان ما اگر واقعا به نظام، مردم و آینده کار خود علاقه مند باشند نمی گذارند این قداست شکنی ها صورت بگیرد و حرمت ها خدشه دار شود.

وی با اشاره به این که حرمت ها و قداست ها دارای مراتب مختلفی است، گفت: اولین حرمت برای ذات خداوند است و سپس نسبت به پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و همه ارزش های اسلامی، جاری می شود؛ در دوره اصلاحات همه اینها زیر سؤال رفت و روی همه این مسائل مانور دادند و در نتیجه دودش ابتدا به چشم خودشان و سپس به چشم مردم رفت.

امام جمعه شیراز ملت ایران را بصیر، هوشیار و متدین توصیف کرد و ابراز داشت: مردم ما برای این ارزش ها سرو جان خود را فدا می کنند؛ اگر کسی بخواهد در این زمینه مسامحه کند مردم، مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب تحمل آن را ندارند و عکس العمل نشان می دهند، طبیعتا این عکس العمل ها موجب تضعیف پایه های دولت می شود و فضای کار را از آنها می گیرد.

آیت الله ایمانی افزود: اعتقاد دارم خود رییس جمهور و دست اندرکاران جلوی این تندروی ها را می گیرند؛ اینکه در روزنامه ها، فیلم ها و برخی مراسمات به مقدسات و ارزش های اسلامی توهن شود قابل پذیرش و تحمل نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان احترامی را که ما برای ارزش ها قائلیم دولتمردان ما نیز قائل اند؛ برخی از آنها روحانی و یا وابسته به روحانیت هستند، طبعا این ارزش ها را مقوم جامعه می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اگر این مقوم ها شکسته شود جامعه از پایداری می افتد؛ ما همواره با قدرت ایمان مقابل دشمنان می ایستیم نه با قوه سلاح، اگر این قدرت ایمان را این گونه بشکنند نمی توانیم در برابر هجمه شدید دشمنان ایستادگی کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات