۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۱۶۵

امام جمعه احساء عربستان بر ضرورت توجه به فقیران تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان فلسفه زکات، خمس و کفار را توجه به فقیران دانست و از مسلمانان خواست به فقیران توجه کنند.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم السلمان امام جمعه احساء عربستان روز گذشته در مسجد الرسول(ص) این شهر خواستار توجه بیشتر به فقیران شد و گفت: خداوند انسان‎ها را از لحاظ قدرت جسمی، عقلی و مادی متفاوت خلق کرده است.

 

وی با تاکید بر سفارش‎ دین مبین اسلام مبنی بر توجه هر چه بیشتر به فقیران گفت: اسلام از افراد مومن می‎خواهد که هیچ گاه اسراف نکنند و مال خود را در جهت انفاق به فقیران و توجه هر چه بیشتر به آنان انفاق کنند. در جا‎های متفاوت شریعت می‎توانید میزان توجه به فقیران را مشاهده کنید.

 

این عالم عربستانی به زندگی رسول اکرم (ص) و رفتارش با فقیران اشاره کرد و بیان داشت: هنگامی که پیامبر اعظم (ص) به مدینه سفر کرد، بسیاری از ثروتمندان و اشراف برای پذیرایی از پیامبر رحمت از یکدیگر سبقت می‎گرفتند ولی این حضرت خانه‎ ابی ایوب الانصاری یکی از فقیرترین افراد مدینه را برگزید. این درس عملی، به خوبی جایگاه فقیران را برای انسان‎ها تبیین می‎کند.

 

وی با اشاره به برنامه‎های اسلام برای توجه بیشتر به فقیران عنوان کرد: یکی از فلسفه‎های وضع زکات، خمس و کفاره توجه به فقیران است.

 

حجت الاسلام هاشم السلمان از بین رفتن فساد، فتنه، انحراف فکری، عقایدی و دینی را از آثار انفاق دانست و تصریح کرد: فقر سبب انحراف اجتماعی بسیاری می‎‎شود. انسان فقیر در معرض تجاوز‎های شرعی، قانونی و نظامی زیادی است./994/ب903/د

ارسال نظرات