۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۹۲۶۷
مدیرکل ارشاد اصفهان:

تربیت هنرمندان مسجدی دغدغه اصلی کانون‌های مساجد باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جمع رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مبتنی بر نیاز جامعه تدوین شود.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سیزدهم اسفند در جمع رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت هفته نکوداشت کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد، سیستمی مردمی و دارای جایگاه قانونی است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است.

 

وی مساجد را سنگرهای اسلام و انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: تقویت کارکردهای مساجد، جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و تربیت هنرمندان مسجدی باید در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

دبیر هیأت هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خاطر نشان کرد: تأسیس و راه اندازی کانون های مساجد یکی از بزرگترین افتخارات نظام است و باید برای جذب نوجوانان و جوانان با جدیت کار کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مبتنی بر نیاز جامعه تدوین شود، تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب اسلامی هر کانونی باید با برنامه ریزی صحیح و ارائه برنامه های مبتنی بر نیاز جامعه هدف، نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کند.

 

حجت الاسلام قطبی بهترین ساختار برای انجام فعالیت فرهنگی را کانون های مردمی دانست و اظهار داشت: پایگاه های بسیج، هیأت های مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند بهترین سنگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی و بهترین مأمن برای نوجوانان و جوانان باشند.

 

گفتنی است، در این نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم های هفته نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بحث و تبادل نظر پرداختند./939/پ202/س

 

ارسال نظرات