۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۲۷۵
یکی از علمای عربستان:

وابستگی به استکبار عامل مشکلات منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات خواستار ادامه بیداری اسلامی در کشورهای جهان شد و تصریح کرد که استکبار جهانی درپی ریشه کن کردن اسلام است.
حجت الاسلام شيخ عبدالجليل الزاکي امام جمعه سيهات عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته در مسجد العید این شهر با اشاره به عوامل پیدایش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: اضطراب، گرسنگی، تشنگی، زندگی در چادور، ریختن شدن خون مظلومان، تخریب خانه‎ها و شکنجه زندانیان بخشی از مشکلاتی است که کشورهای منطقه با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.


وی افزود: دوری ازمسیر انبیا، اولیا و رسالت الهی سبب پیدایش همه مشکلات مردم جهان به خصوص مسلمانان است. رسالت الهی که حضرت محمد (ص) را برای بشریت آورد دستورات کمال فردی و اجتماعی در آن درج شده بود ولی انسان‎های محدودی از آن استفاده کردند و به مراتب الهی رسیدند.


امام جمعه سیهات ادامه داد: کشتارهای وحشیانه مردم مظلوم و حلال دانستن جان، مال و ناموس آنان، تحت پرچم اسلام و نبی اکرم (ص) صحیح نیست و این گونه افراد به یقین از اسلام خارج هستند. این اقدام‎ها مغایر دستورات الهی و چهره رحمانیت خداوند است.


وی از مردم جهان خواست که آتش انقلاب‎های اسلامی را یک بار دیگر روشن کنند و تصریح کرد: مردم باید آرمان‎های بیداری اسلامی و اهدافی که پشت پرده این آرمان‎ها همانند رسیدن به استقلال و کرامت نهفته است را به فراموشی نسپارند.


این عالم عربستانی از مسلمانان خواست که مبادی اصیل اسلامی همانند قرآن، تعالیم نبی اکرم (ص) چنگ بزنند و اظهار داشت: ملت هایی که خواهان برافراشتن پرچم بیداری اسلامی هستند باید به مبانی اصیل اسلامی همانند قرآن، تعالیم نبی اکرم(ص)، زندگی شخصی امیرالمومنین علی (ع) متلزم باشند.


وی در توصیه به دولتمردان کشورهای جهان گفت: دولتمردان و مردم جهان باید از متکی بودن به استکبار جهانی خارجی شوند و خود استقلال کشورشان را بدست آورند. اتکا به کشورهای استکباری سبب درگیری‎های طایفه‎ای و مشکلات فراوان می‎شود.


حجت الاسلام زاکی به رویدادهای لبنان اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی همه نیروی خود را به کار گرفته است که به اتحاد لبنان ضربه وارد سازد و بذر نفاق و فتنه طایفه‎ای را در آن پخش کند.


وی در بررسی علل انفجارهای تروریستی در کشورهای اسلامی گفت: استکبار جهانی از انتشار اسلام در سراسر کشورها هراسان است به همین علت سعی در منزوی و ریشه کن کردن آن به وسیله انفجار، اقدام‎های تروریستی، فتنه و نفاق طایفه‎ای دارد./994/ب903/د

ارسال نظرات