۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۹۹۳۵۹

افزایش دو برابری ساخت شهرک‎های صهیونیست‎نشین در سال 2013 میلادی

خبرگزاری رسا ـ تعداد شهرک‎های صهیونیست‎نشین ساخته شده در مناطق اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی بیش از دو برابر افزایش داشته است.
شهرک سازي رژيم اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغال شده‌
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد شهرک های صهیونیست نشین ساخته شده در کرانه باختری در سال گذشته میلادی بیش از دو برابر افزایش داشته است. 
 
طبق آمارهای اعلام شده، در سال 2013 میلادی تعداد 2534 واحد خانه جدید برای اسکان صهیونیست ها در مناطق اشغالی فلسطین ساخته شد در حالی که این آمار در سال 2012 میلادی 1133 واحد بوده است.
 
این در حالی است که حتی مقامات آمریکایی نیز به عنوان نزدیک ترین متحد اسرائیل مجبور شده اند تحت فشار افکار عمومی دنیا از ادامه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در مناطق اشغالی انتقاد کنند.
 
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا چند روز پیش در مصاحبه با پایگاه خبری بلومبرگ با بیان این که ادامه شهرک سازی هیچ کمکی به پیشرفت روند صلح در خاورمیانه نمی کند گفت که در چند سال گذشته روند شهرک سازی ها شتاب بسیار زیادی گرفته است.
 
اوایل ماه میلادی جاری نیز سازمان های امدادرسان بین المللی از افزایش تخریب اموال و دارایی های فلسطینی ها در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی خبر دادند.
 
به گفته این سازمان ها، تخریب اموال فلسطینیان تقریبا 50 درصد نسبت به پیش از آغاز گفت و گوهای صلح در ماه جولای سال 2013 افزایش یافته است./990/ب904/د
ارسال نظرات