۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۴۲۶
مدیر حوزه های علمیه براداران استان آذربایجان غربی:

انس با قران انسان را از گناه دور می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی با بیان این نکته که انس گرفتن با قرآن باعث دوری از ظلمات و فاصله گرفتن از گناه می شود، ادامه داد: تمامی افراد به ویژه روحانیون و طلاب باید تلاش کنند تا قرآن کریم و آیات نورانی آن را در اولویت برنامه و زندگی خود قرار دهند تا باعث نورانیت جامعه شود.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام  محمد جواد قهرمانی صبح امروز در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه بزرگ و معنوی قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم دریای بیکران و وحی الهی است.


وی افزود: هر چه قدر تلاش کنیم تا در زندگی خود را بیشتر با قرآن مانوس کنیم به همان اندازه محافل و سخنرانی های ما نورانی خواهد شد و تاثیر بسزایی در زندگی انسان خواهد گذاشت.


وی با بیان این نکته که انس گرفتن با قرآن باعث دوری از ظلمات و فاصله گرفتن از گناه می شود، ادامه داد: تمامی افراد به ویژه روحانیون و طلاب باید تلاش کنند تا قرآن کریم و آیات نورانی آن را در اولویت برنامه و زندگی خود قرار دهند تا باعث نورانیت جامعه شود.


حجت الاسلام قهرمانی در ادامه با اشاره به ویژگی های قرآن افزود: محتوای قرآن به گونه ای است که براى همگان مفید و سودمند بوده؛ همانند آبى که عامل حیات همه زندگان است و هیچ موجود زنده از آن بى‌نیاز نیست.


وی تصریح کرد: جهانى بودن زبان قرآن کریم و اشتراک فرهنگ آن، در فطرت خداجوی اشخاصی همچون سلمان فارسى، بلال حبشى، اویس قرنى و عمار و ابوذر و در ساحت قدس پیامبر اکرم حضرت محمد بن عبدالله(ص) متجلى است؛ چرا که تعدد زبان، نژاد، اقلیم، عادات و آداب و دیگر عوامل گوناگون بیرونى سبب کج‌ فهمی آن ‌ها از آیات الهی یا گمراهی نشد بلکه آن ‌ها همواره در راه فهم و اداراک نظام هستی اهتمام ورزیدند.


مدیر حوزه های علمیه برادران گفت: اگر همگان در راه رضای خدا حرکت کنیم و فقط رضای خدا و شادی خاطر حضرت ولی‌عصر(عج) را مد نظر قرار دهیم،‌ به طور حتم موفق خواهیم بود.


وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی ظرفیت های قرآنی بسیاری وجود دارد که روحانیون و طلاب باید در جهت استفاده بهتر و موثرتر از این ظرفیت ها اهتمام ورزند.


وی اضافه کرد: اگر به تاریخ اسلام دقت کنیم خواهیم دید که علمای عالی قدری که وقت خود را به قرآن صرف کرده و زندگی خود را در راه تبلیغ و اشاعه قرآن و فرهنگ قرآنی قرار داده اند همیشه پایدار بوده اند.


حجت الاسلام قهرمانی افزود: افرادی که در طول زندگی خود از قرآن دور بوده اند وقتی در آخر راه به اعمال و توشه خود می نگرند همواره احساس ندامت و پشیمانی می کنند که چرا در راه قرآن فعالیت نداشته اند.


وی خاطرنشان کرد: برای طلاب جوان تمامی ظرفیت ها و زمینه های حفظ و تفسیر مفاهیم قرآنی آماده است که باید طلاب با همت مضاعف و جهادی خود در استفاده بهتر این ظرفیت ها تلاش کنند.

 

گفتنی است، پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه صبح امروز در مسجد جامع ارومیه آغاز به کار کرد./936/پ202/ب

ارسال نظرات