۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۹۵۳۱
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری در مراسم سالگرد آیت الله موسوی لاری:

آیت الله موسوی لاری از شهرت گریزان بود و اخلاص و معنویت در آثار وی نمایان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این‌که ایمان به خدا و علم در وجود آیت الله موسوی لاری جمع شده بود، گفت: برخی از بزرگان بیان می‌کنند که معنویت و خلوص آیت‌الله موسوی لاری در آثار وی قابل مشاهده است.
آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری خطیب برجسته حوزه علمیه پنج شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله موسوی لاری که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ کسانی که مؤمن و عالم هستند از رفعت درجه برخوردار می‌شوند.

وی با بیان این‌که محصول جمع کردن ایمان و علم حکمت است، به تفاوت‌های عالم و حکیم اشاره کرد و ابراز داشت: ممکن است عالمی مسأله‌ای را اظهار کند و اشتباه باشد اما حکیم این گونه نیست.

خطیب برجسته حوزه علمیه اقل معنای حکمت را اصابت و اتقان دانست و اظهار کرد: سخن، بیان و فعل حکیم متقن و مصیب است.

حجت‌الاسلام صالحی منش بیان کرد: اگر مؤمن به آداب خدا و اخلاق الهی متخلق شود آن علمی که خدا در فطرت انسان به ودیعه گذاشته است سراغ او می‌آید.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این‌که درخواست‌های فروانی از کشورهای خارجی برای دریافت کتاب‌های مرحوم آیت الله موسوی لاری می‌شود، گفت: این موضوع که تألیفات و آثار علمی، اعتقادی و اخلاقی کسی به سراسر جهان نشر پیدا کند بسیار کمیاب است.

وی با بیان این‌که رهبری و مراجع تقلید توصیفات فراوانی را نسبت به آیت الله موسوی لاری داشتند، خاطرنشان کرد:‌ رهبری در متن تسلیت خود به آن عالم فقید فرمودند؛ خدمات این عالم فرزانه و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان حقا کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق با هدایت نوشته‌های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی توشته و در پنج قاره منتشر می‌شد به سرچشمه حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و به آن ایمان آوردند.

خطیب برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که کتاب‌های مرحوم آیت‌الله موسوی لاری افراد فراوانی را مسلمان کرد،‌ گفت:‌ کتاب‌های آیت‌الله موسوی لاری به 30 زبان دنیا ترجمه و در اختیار علاقه مندان دین اسلام قرار گرفت.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با بیان این‌که برخی از کتاب‌های آیت‌الله موسوی لاری در برخی از کشورهای خارجی تدریس می‌شود، ابراز کرد:‌ کتاب‌های آن مرحوم به آمریکا رسیده و زندانیان آن کشور این کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که مرحوم آیت‌الله موسوی لاری از شهرت می‌ترسید و در محافل و مجالس مشاهده نمی‌شد، اظهار کرد: آیت‌الله موسوی لاری وقت خود را صرف تقریر و تألیف معارف اسلام می‌کرد و عمری کامیاب از خدا گرفت.

وی با بیان این که مرحوم آیت‌الله موسوی لاری مشهور به خلوص نیت بود، گفت:‌ برخی از بزرگان بیان می‌کنند که معنویت و خلوص آیت‌الله موسوی لاری در آثار وی قابل مشاهده است.

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به تلاش‌های علمی و تبلیغی آیت‌الله موسوی لاری در کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورهای آفریقایی مؤسسات دینی و مدارس علمیه به نام سید مجتبی موسوی لاری نامگذاری شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که ایمان به خدا و علم در وجود آیت الله موسوی لاری جمع شده بود، گفت: عمر آن عالم بزرگ مفید سپری شد و چیزی از آن به هدر نرفت.

حجت‌الاسلام صالحی خوانساری با تأکید بر این‌که آثار علمی مرحوم آیت‌الله موسوی لاری در جهان موج ایجاد کرد، افزود: اگر مسلمان و شیعه کتاب‌های آن مرحوم را می‌خواند متحول می‌شد و اگر غیر مسلمان کتاب‌های وی را مطالعه می‌کرد به دین اسلام گرایش پیدا می‌کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات