۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۹۸۲۶

جشن تکلیف 2600 دختر بحرینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای بحرین با مشارکت 91 مرکز آموزشی، مراسم جشن تکلیف 2600 دختر بحرینی را در این کشور برگزار کرد.
جشن تکليف دختران بحريني


به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین مراسم جشن تکلیف بیش از 2600 دختر این کشور را با مشارکت 91 مرکز آموزشی به مدت دو روز در مصلی منطقه «جبلة حبشی» برگزار کرد.


حجت الاسلام شیخ محسن الغریفی از اعضای این شورا در این مراسم گفت: چنین مراسم‎هایی آثار و نتایج قابل حس و مفید بسیاری بر آینده کودکان بحرینی خواهد داشت.


وی برگزاری جشن تکلیف را خاطره انگیز خواند و افزود: عمر انسان‎ها بسیار زود می‎گذرد و اکثر خاطره‎ها به فراموشی سپرده می‎شود، اما برخی رویدادها همانند مراسم جشن تکلیف همیشه در اذهان کودکان باقی خواهد ماند.


خدیجه العکری مسؤول مرکز آموزشی حضرت خدیجه در شورای اسلامی علمای بحرین طی این مراسم عنوان کرد: با توجه به فشار‎های بسیار، به حمد الله شورای اسلامی علما با همکاری مراکز و خانواده‎ها توانست که مراسم جشن تکلیف این کودکان تازه به سن بلوغ رسیده را با شکوه بسیار برگزار کند.


حجت الاسلام شیخ رائد الستری از علمای بحرین نیز در جشن تکلیف این دختران بیان داشت: کسانی که از دستوارت الهی پیروی و آن را سرلوحه امور زندگی خود قرار می‎دهند به طور یقین در مسیر حضرت محمد(ص) و ائمه معصوم(ع) قرار دارند. عدم التزام به شریعت اسلامی قدم برداشتن در مسیر شیطان است.


وی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(ع) را بهترین الگوی بشریت برای زنان دانست و تصریح کرد: زنان باید حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند و به سیره آنان چنگ زنند.


گفتنی است خواندن نماز شکر، دعای فرج آقا امام زمان (عج) و تجلیل از خانواده‎ها و دختران شهدا و زندانیان از بخش های دیگر مراسم جشن تکلیف دختران بحرینی بود./994/ب902/د

ارسال نظرات