۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۹۹۹۶۰

حزب الله لبنان آزادی راهبه‎های معلولا را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای آزادی راهبه‎های معلولا را به ملت‎های لبنان و سوریه تبریک گفت و خواستار آزادی دیگر ربوده شدگان شد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای آزادی راهبه‎های معلولا را به ملت‎های لبنان و سوریه تبریک گفت و همچنین ضمن ابراز تاسف از اینکه دو سراسقف، یوحنا ابراهیم و یوسف الیازجی، مدت‎های طولانی در اسارت باندهای مسلح گرفتار هستند و رنج می‎برند، خواستار آزادی آنان شد.


درعین حال در بیانیه حزب الله از آزادی 13 راهبه و 3 همراه آن‎ها ابراز خرسندی و از رهبری سوریه و به‎ویژه ژنرال عباس ابراهیم مدیرکل نیروهای امنیت عمومی لبنان که در آزادی این راهبه‎ها نقش موثری داشتند، قدردانی شده است.


حزب الله آزادی راهبه‎ها را همچنین به کلیسای ارتدوکس تبریک گفته و خاطرنشان کرده است که تلاش‎های طاقت فرسا و مستمر در طول بیش از یکصد روز به آزادی موفق راهبه‎های دیر معلولا منجر شد و این راهبه‎ها و همراهانشان توانستند به سلامت به خانه‌های خود برگردند.


در بیانیه حزب الله تصریح شده است: این خوشحالی از آزادی راهبه‎ها و پایان رنج‌های طولانی آزادشدگان و خانواده‎های آن‎ها نتیجه آن تلاش‎های طاقت فرسا و مستمر بود.


در این بیانیه تاکید شده است که ربودن بدون دلیل بی گناهان از جمله راهبه‌ها را هیچ عقل و شرع و قانونی تایید نمی‌کند و نمی‎پذیرد.


حزب الله در پایان بیانیه خود یکبار دیگر از همه تلاش‎ها و اقدامات صورت گرفته و کسانی که در تحقق این موفقیت نقش داشتند به‎ویژه ژنرال عباس ابراهیم قدردانی کرد.


راهبه‎های دیرمارتقلای شهر معلولای سوریه که چند ماه قبل آن‌ها را گروه‌های تروریستی تکفیری ربوده بودند، شامگاه یکشنبه آزاد و اوایل بامداد روزگذشته وارد شهر مرزی سوریه با لبنان شدند و بعداز گفت‎وگو با خبرنگاران عازم دمشق شدند.


راهبه‎ها اگر چه مخیر بودند که به بیروت و یا دمشق بروند، آن‎ها با قدردانی از بشار اسد رییس جمهوری سوریه، امیر قطر و دیگر کسانی که در آزادی آن‎ها مشارکت داشتند و در این مدت به فکر آن‎ها بودند، دمشق را برگزیدند./994/
ب102/د
منبع: ایرناَ

ارسال نظرات