۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۹۹۹۹۲
یکی از علمای اهل‎سنت لبنان:

تجمع علمای مسلمان لبنان با اجازه امام خمینی تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با امام خمینی(ره) دیدار و اجازه تشکیل این تجمع را از امام گرفت.
شيخ احمد الزين رئيس تجمع علماي لبنان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد الزین، رییس هیأت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان در همایش بین المللی «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» در تهران، انقلاب اسلامی ایران را آغازگر بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی هنگامی که در هواپیما بود اعلام کرد که می خواهد دولت اسلامی تشکیل دهد و این امر آغاز بیداری اسلامی به شمار می آید. ما در آن زمان از لبنان به تهران آمدیم تا فرمایش های امام را بشنویم و پیروزی انقلاب را به ایشان و ملت ایران تبریک بگوییم.

 

وی فزود: دیدار با امام خمینی شرف بزرگی برای ما بود و در آن زمان با ایشان بیعت کردیم تا بیداری اسلامی را پیش ببریم، شرع خدا را اجرا کنیم، در تصمیمات سیاسی آزاد باشیم و همگان را به وحدت اسلامی فراخوانیم. همکاری جهت آزادی خاک فلسطین نیز یکی دیگر از این موارد بود.

 

احمد الزین با اشاره به فرمایش امام خمینی درباره مقاومت اسلامی و آزادی فلسطین، تصریح کرد: امام خمینی عهده دار مقاومت اسلامی، آزادی قدس و منادی وحدت اسلامی بود و به صراحت اعلام کرد که هرگز به شرق و غرب وابسته نخواهد بود.

 

این عالم لبنانی با اشاره به حضور شخصیت هایی نظیر حضرت آیت الله مرحوم فضل الله و سعید شعبان در دیدار با امام راحل ادامه داد: در آن دیدار از ایشان اجازه خواستیم تجمع علمای مسلمان را تأسیس کنیم تا با اشغال لبنان مقابله سازیم. این تجمع را در سال 1982 تاسیس کردیم که نیمی از علمای آن را اهل تسنن و نیمی دیگر را علمای شیعه تشکیل می دهند.

 

وی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ وحدت در میان علما تأکید کرد و گفت: وحدت باید در میان علما گسترش یابد تا مردم نیز با هم متحد شوند. این تجمع سعی کرد پیام وحدت امام راحل را عملی سازد.

 

احمد الزین خاطر نشان ساخت: امام خامنه ای راه و رسم امام خمینی را ادامه داد. پاک ترین درودها را به محضر رهبر معظم انقلاب به دلیل همه اقدامات ایشان به ویژه حمایتشان از مقاومت اسلامی لبنان در برابر دشمن صهیونیستی می فرستم.

 

وی در پایان تأکید کرد تنها کشوری که قوانین و احکام سیاسی، اقتصادی و رسانه ای خود را بر اساس اسلام پیاده می کند ایران است./980/ب201/د

ارسال نظرات