۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۰۰۰۳۷
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

توجه کامل به زیبایی از آثار ارزشمند حفظ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون واحد های آموزشی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که دین اسلام با سفارش به حجاب مانع آرایش و زیبایی ظاهری زنان نیست، اظهار داشت: اسلام برای حجاب زنان در داخل و بیرون منزل برنامه های جداگانه ای دارد، زینت زن در داخل منزل و برای محرم خود عبادت است ولی در بیرون ازخانه و در اجتماع حرام است و باید با پوشش کامل باشد.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

 حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که در آیات و روایات متعدد از نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) به لزوم رعایت حجاب و عفاف اشاره شده است، گفت: دین اسلام دین جامع و کاملی است که در همه ابعاد برای بشریت برنامه دارد. حجاب یکی از برنامه های دین مبین اسلام برای اجرای صحیح آداب و برنامه های اجتماعی است که متأسفانه این مسأله امروز با بی توجهی بانوان و خانواده ها مواجه شده است.

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به این که دین اسلام حرمت و احترام ویژه ای برای زنان قائل است، اظهار داشت: دین اسلام برای حفظ حرمت و ممانعت زن از چشمان ناپاک نامحرمان به حجاب توصیه کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت حجاب کامل اذعان کرد: صیانت زنان از چشمان ناپاک، جلوگیری از گناه و فساد در جامعه، حفظ آبرو و حرمت زنان را از دلایل تأکید بر رعایت حجاب برشمرد و افزود: جایگاه و ارزش زن از دیگر مواردی است که لزوم رعایت حجاب را حتمی می کند چراکه زن از نظر دین اسلام همچون جواهر و ریحانه است که باید این ارزش های گرانبها صیانت و حفاظت شود.

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به این که دین اسلام حجاب را به عنوان یکی از عوامل صیانت و حفاظت از ارزش های زنان دانسته اظهار کرد: زنان با رعایت حجاب ضمن تضمین آرامش و راحتی خود، دیگران را نیز دچار لغزش نمی کنند.

 

معاون واحد های آموزشی حوزه های علمیه با شاره به این که حجاب به چادر ختم نمی شود، تصریح کرد: یکی از مصادیق حجاب چادر است که باید در رنگ ها و طرح های مختلف طراحی شوند تا مورد استفاده زنان مسلمانان قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: هنگام استفاده از رنگ بندی پوشش های مناسب به خصوص چادر باید از رنگ های متین و وزین استفاده شود و از استفاده از رنگ هایی که موجب جلب توجه نامحرمان می شود اجتناب کنند.

 

وی با بیان این که دین اسلام با سفارش به حجاب مانع آرایش و زیبایی ظاهری زنان نیست، اظهار داشت: اسلام برای حجاب زنان در داخل و بیرون منزل برنامه های جداگانه ای دارد، زینت زن در داخل منزل و برای محرم خود عبادت است ولی در بیرون از خانه و در اجتماع حرام است و باید با پوشش کامل باشد.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: پوشش فقط برای زن نیست و مردان هم باید پوشش کامل خود را حفظ کرده و وارد اجتماع شده و در ملاءعام حاضر شوند.

 

وی با اشاره به بهانه گیر ی برخی از افراد صرف پاک بودن درونی انسان، گفت: تا بیرون سالم نباشد درون هم سالم نخواهد بود و دین مبین اسلام فقط به پاکبودن قلب توصیه نکرده بلکه تأکید داشته که در عمل نیز نشان دهید.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنان امام باقر(ع) که فرمودند دین سه بخش است، اعتقاد قلبی، اقرار لسانی و عمل بالجوارح، تأکید کرد: باید با اعضا و جوارح خود اعتقاد قلبی داشته باشیم و به آن اقرار کرده وعمل کنیم.

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به این که بالاترین عمل در دین اسلام بحث تعبد است، اظهار کرد: تعبد یعنی اطاعت از فرامین الهی؛ وقتی قرآن، اهل بیت و پیامبراکرم (ص) به ما دستور می دهد واجب است که از دستورات و فرامین بزرگواران اطاعت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی مسأله حجاب در دنیا به یک سمبل و نماد اسلامی تبدیل شده و در سایر کشورها دشمنان اسلام از ورود افراد با حجاب به دانشگاه ها و مراکز دولتی جلوگیری می کنند چرا که حجاب آثار وضعی دارد و جامعه را متحول می کند و زنان را پاکدامن پرورش می دهد.

 

وی در پایان افزود: ایرانیان باید به عنوان الگوی حجاب برای مسلمان سایر کشورها باشند./906/ت302/س

ارسال نظرات