۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۰۱۲۵
آیت‌الله مقتدایی:

مواضع جامعه مدرسین در مقاطع مختلف مؤثر و راهگشا بوده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که در حوزه نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود، نقش مجمع عمومی جامعه مدرسین را در برطرف کردن مشکلات و نواقص حوزه برجسته خواند.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س)،‌ گفت:‌ جبرئیل بعد از رحلت پیامبر اسلام مکرر بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و ایشان را تسلیت می‌داد.

وی با بیان این‌که جامعه مدرسین حوزه علمیه از ظرفیت بسیار بالایی در قم و جهان اسلام برخوردار است، ابراز کرد: جامعه مدرسین جایگاه عظیم و مورد اعتمادی در میان مردم و حوزویان دارد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت و جایگاه جامعه مدرسین، خاطرنشان کرد: رهبری در دیداری که با اعضای جامعه مدرسین داشتند فرمودند؛ این جایگاهی که امروز جامعه مدرسین دارد منزلت و شرافت ذاتی خود این مجموعه است و کسی به آن اعطا نکرده است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که موضع گیری‌های جامعه در مقاطع حساس، مؤثر در انقلاب، حوزه و جامعه واقع شده است، افزود: با تمام این تفاصیل هنوز از ظرفیت جامعه مدرسین به صورت کام استفاده نشده است.

وی بر ضرورت همکاری اعضای جامعه و مجمع عمومی برای پیشبرد و بهتر انجام شدن امور تأکید کرد و گفت: باید دست برادری به هم بدهیم و از این ظرفیت بزرگ بیشترین استفاده را بکنیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که در حوزه نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود، اظهار داشت: اساتید در متن حوزه و مرتبط با طلاب هستند از این رو کمبودها و نواقص را بهتر درک می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: اساتید حوزه می‌توانند مشکلات و نواقص حوزه را در مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرده تا تصویب و اجرا شود.

وی مسأله تهذیب و اخلاق در حوزه علمیه را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت:‌ در مسأله تهذیب طلاب کار اساسی نشده است و امروز اساتید حوزه برای مسأله تهذیب نگرانی دارند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه وظیفه اساتید را در راه تهذیب طلاب سنگین ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش کرد تا آنگونه که شایسته حوزه است افراد مهذب بار آیند و به جامعه اسلامی خدمت کنند.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه بر ضرورت تقویت سطح علمی طلاب تأکید کرد و گفت: حوزه در این مسأله با ضعف مواجه است و با کمک اساتید باید این ضعف‌ها را از بین برد.

وی یکی از اهداف تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه را همکاری نزدیک اساتید با جامعه مدرسین خواند و افزود: همکاری اساتید و جامعه مدرسین می‌تواند به ارتقا سطح علمی و اخلاقی طلاب کمک کند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر این‌که امروز شبهات فراوانی علیه دین در میان دانشجویان و مردم مطرح می‌شود، وظیفه طلاب علوم دینی را در قبال این مسأله سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ مجمع عمومی جامعه مدرسین با همکاری جامعه مدرسین می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و به شبهات پاسخ دهد.

آیت‌الله مقتدایی وهابیت تکفیری را از بزرگترین خطرات جهان اسلام ذکر کرد و اظهار داشت: امروز وهابیت فتواهای عجیبی علیه تشیع می‌دهد و علمای ما باید در برابر آنها ایستاده و فتاوای مفتی‌های آنها را تنقیص کنند.

وی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی امروز در سطح جهان از اقتدار و پویایی برخوردار است، گفت:‌ با همکاری و کمک به یکدیگر باید از نظام، انقلاب و ولایت فقیه حمایت کنیم و نظام اسلامی را که در جهان می‌درخشد به بهترین نحو وظایف خود را در قبال آن انجام دهیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات