۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۰۲۰۶
آیت الله قبلان:

مقاومت دژی برای لبنان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با شگفت انگیز خواندن دشمنی برخی جریان‎های این کشور با مقاومت اسلامی، از مقاومت به عنوان دژی برای لبنان و سلاحی در برابر دشمنان یاد کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد مقاومت را سلاحی قوی در برابر دشمنان کشور توصیف کرد و گفت: مقاومت، سلاح قوی است که تفنگ را در برابر دشمان داخلی و خارجی قرار می دهد. لبنان به چنین مقاومتی نیاز دارد تا قوی و مهم باقی بماند.

 

وی با اشاره به اینکه شک و تردید در برابر مقاومت بسیار شگفت انگیز است، افزود: ما سال ها با مقاومت زندگی کرده ایم و مطمئنیم اگر مقاومت نبود لبنان با وزش هر بادی به این سو و آن سو می رفت. مقاومت عامل مهمی برای محافظت از وطن و مرز و ثروت های آن به شمار می آید.

 

آیت الله قبلان از مقاومت به عنوان دژی برای لبنان یاد کرد و اظهار داشت: مقاومت به هیچ وجه علیه شهروندان نیست، بلکه در برابر کسانی ایستاده است که می خواهند به کشور ضربه زده، وطن را اشغال کنند و ثروت های آن را به غارت ببرند.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان از رییس جمهور لبنان خواست در استعفای خود عجله نکند و ادامه داد: تمام سلام باید بزرگی خود را نشان دهد و از این کار صرف نظر کند. از سیاستمداران می خواهم به یاری رییس برخیزند و از خودخواهی و غرور دوری جویند.

 

وی لبنان را نیازمند همه گروه ها دانست و تأکید کرد: سلاح مقاومت، سلاحی برای امت است، مقاومت نیز حامی مردم و ارتش به شمار می آید و خدمتگزار شهروندان است. مسؤولان سیاسی و امنیتی باید با همکاری در برابر تروریسم و تکفیر بایستند.

 

این عالم لبنانی خاطر نشان ساخت: دولت های عربی و اسلامی نیز باید به مصالح ملت های خود توجه داشته باشند تا ملت های اسلامی در خیر و رحمت باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات