۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۰۰۵۳۶

کتاب «سیرة مختصر از فقیهی معجزه گر» در کویت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ اثر پژوهشی پیرامون زندگینامه امام خمینی(ره) تحت عنوان «سیرة مختصر از فقیهی معجزه گر» در کویت منتشر شد.
كتاب سيرة مختصر از فقيهي معجزه گر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جدیدترین اثر پژوهشی پیرامون زندگینامه امام خمینی (ره) در جهان عرب به قلم استاد احمد اسماعیل بهزاد نویسنده کویتی و بازخوانی دکتر آنتوان بارا متفکر سرشناس مسیحی و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در کویت به زیور طبع آراسته و منتشر شد.


این کتاب در 200 صفحه قطع بزرگ به بررسی و کنکاش مهمترین فرازهای زندگی امام راحل طی 60 سال اخیر عمر شریفشان پرداخته و بخش‎های مهم سخنرانی و مواضع بنیانگذار انقلاب اسلامی و نحوه افشای توطئه‌های رژیم ستمشاهی و ایستادگی در برابر دسیسه‌های استعمارگران و بهره برداری از پشتوانه مردمی بیان کرده است.


پدید آورنده کتاب در مقدمه می‎نویسد: از آن‎جا که نسل جوان با کم و کیف پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و مراحل سرنگونی نظام فاسد پهلوی آشنایی کافی ندارد و نظر به اهمیت الگو گرفتن از ویژگی‌های بی مانند این شخصیت بزرگ جهان اسلام که تاریخ صدر اسلام را مجدداً احیا کرد و خون تازه‎ای در کالبد نیمه جان امت تزریق کرد، بر آن شدم تا سیمای مختصری از مجاهدات این فقیه نستوه را برای جوانان عرب ارایه دهم تا بیش از پیش به ولایت فقیه پایبند باشند و از اندیشه‌های آن الهام گیرند.


تشریح مواضع ضد صهیونیستی امام خمینی (ره) و بیانیه‎های ایشان علیه رژیم منفور پهلوی به‌خصوص بیانیه مهم عاشورایی همزمان با افتتاح سفارت رژیم اسراییل در تهران و اقدام ایشان در بستن این لانه فساد و گشایش اولین سفارت فلسطین در جهان در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین بخش‎های این کتاب به شمار می‎آید.


حمایت امام راحل از جنبش‎های آزادی‎بخش اسلامی از جمله حزب الله لبنان، نامه امام به گورباچف، حادثه طبس، گروگانگیری لانه جاسوسی تأکید بر وحدت و همگرایی امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و تشتت، فتوای امام علیه سلمان رشدی مرتد، تأکید بر بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی و حمایت از خانواده شهدا از دیگر محورهای این اثر ارزشمند است.


در پایان کتاب عکس‎هایی از صحنه‎های پیوند و ارتباط امام با امت که بیانگر ساده زیستی امام است به چاپ رسیده است./994/ب102/د

ارسال نظرات