۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۰۰۸۱۵
آیت الله خاتمی در دیدار شهردار قم:

چهره مذهبی شهر قم حفظ شود/ حوزه علمیه قم در جهان اسلام بی‌نظیر است

خبرگزاری رسا _ امام جمعه موقت تهران گفت: چهره مذهبی شهر قم باید حفظ شود زیرا قم پایتخت فرهنگی کشور است و حوزه علمیه، در جهان اسلام بی بدیل است و فقط در قم ۷۰ هزار طلبه داریم در حالی که در نجف حداکثر ۷ هزار طلبه داریم.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت الله سید احمد خاتمی که در دیدار با شهردار کلانشهر قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: من در قم یک شهروند عادی هستم و هیچ موقعیت اجتماعی خاصی ندارم و از این رو، پذیرای مدیران و بزرگان و علما هستم.

 

امام جمعه تهران افزود: وقتی وارد برخی از شهرهای کشورهای همجوار اسلامی می‌شوم، به شهرداری‌های کشور خودمان افتخار می‌کنم زیرا در قم، نظافت شهر مایه افتخار ماست.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تابلوهای خوبی در قم نصب شده است که با سلیقه صورت گرفته است و جای تقدیر دارد و از سوی دیگر ارتباط خوب شهردار قم با روحانیت، نقطه مثبت شهرداری قم است که باید همان طوری که هست، حفظ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به طور مستمر باید شهردار به دیدار مراجع و بزرگان برود و از رهنمودها و نظارت ایشان استفاده کند.

 

آیت الله خاتمی افزود: نام درست شهر قم، شهر جهاد و اجتهاد است که این دو ویژگی را توامان، هیچ شهر دیگری ندارد. از یک سو قم شهر جهاد است زیرا قیام 15 خرداد و 19 دی از قم شروع شد و در 9 دی نیز قمی‌ها نقش به سزایی ایفا کردند و از سوی دیگر شهر اجتهاد است زیرا در هیچ جای دنیا غیر از قم 1500 درس روزانه برگزار نمی‌شود.

 

امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: چهره مذهبی شهر قم باید حفظ شود زیرا قم پایتخت فرهنگی کشور است و حوزه علمیه در جهان اسلام بی‌بدیل است و فقط در قم 70 هزار طلبه داریم در حالی که در نجف، حداکثر 7 هزار طلبه داریم.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهرداری سنت حسنه برگزاری درس اخلاق برای مدیران را احیاء کند زیرا موجب پیشرفت کارها می‌شود.

 

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قم شهر ولایت است اظهار کرد: قم شهر ولایت است و در این شهر، کسی که ذره‌ای با ولایت زاویه داشته باشد، جایی ندارد و مسئولان به این مسئله دقت کافی را داشته باشد./916/د102/ع

 

ارسال نظرات