۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۰۰۹۳۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تکلیف مدیرانی که جهادی نیستند مشخص شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به چگونگی برخورد دولت با مدیرانی که روحیه جهادی ندارند، گفت: دولت باید مسؤولانی که اعتقاد به روحیه جهادی داشته و از توان اجرایی بالایی برخوردار هستند را به کار گیرد.
حجت الاسلام حسن زاده
امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مدیریت جهادی، مدیریتی است که خداوند در قرآن برآن تأکید داشته و در سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیز وجود دارد اظهارداشت: یکی از ویژگی های مدیرت جهادی، کار و تلاش برای رضایت خداوند بوده که در بسیاری از آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است.
 
وی افزود: کیفیت عمل و کار جهادی با دیگر کارهای معمولی، عادی و سایر برنامه هایی که انسان در زندگی دارد تفاوت دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده تصریح کرد:  هنگامی که جهاد در عرصه مدیریت و فرهنگ مطرح شد، باید عوامل مؤثر در فرهنگ، اقتصاد، زیر بناها و شاخصه های هر کدام را بشناسیم و پس از برنامه ریزی و ترسیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به صورت جهادی به اجرای آن برنامه ها بپردازیم.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که باید در درجه نخست دغدغه و نگرانی در باره مسائل فرهنگی داشته باشیم و با انگیزه وارد شویم گفت: مهمترین مسأله در حل مشکلات فرهنگی کشور وحدت، انسجام و هماهنگی میان عرصه های مختلف فرهنگی است.
 
 وی ایجاد حماسه فرهنگی را نیازمند عزم ملی دانست و ادامه داد: افرادی که در فرهنگ جامعه مؤثر هستند مانند علما، دانشگاهیان، طلاب حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، رسانه های تصویری و نوشتاری باید با همه توان خود فعالیت کنند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین با اشاره به این که مهمترین مسأله اعتقاد، دغدغه و نگرانی های فرهنگی مسؤولان است گفت: داشتن دغدغه و باور میان مسؤولان و اعتقاد به این که فرهنگ متعالی دین اسلام باید در جامعه تحقق پیدا کند و نهادینه شود می تواند شتاب دهنده خوبی به برنامه ها باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده داشتن اعتقاد به باور های فرهنگی، اتحاد و انسجام میان دستگاه های فرهنگی و تلاش مسؤولان اجرایی در اجرای برنامه های فرهنگی را از مهم‌ترین وظایف دولت دانست و اظهارداشت: بیشترین حجم فعالیت های برای تحقق شعار سال 93 بر عهده مردم است و دولت باید با پشتیبانی، حمایت بر طرف کردن گرانی ها این مسیر را هموار کند.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دولت متولی امور فرهنگی در کشور نیست تصریح کرد: ما نقش دولت را نمی توانیم انکار کنیم؛ اما این که امور فرهنگی در انحصار دولت باشد و یا مسأله فرهنگی را فقط در رابطه با بودجه بدانیم اشتباه است.
 
وی ادامه داد: مجموعه های فرهنگی نیازمند پشتیبانی دولت هستند؛ اما تصور این که حل مشکلات فرهنگی با تغییر وزیر ارشاد و یا این که با استیضاح او برطرف شوند اشتباه خواهد بود.
 
معاون پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین با قدردانی از رییس جمهور و وزیر ارشاد که پس از سخنان رهبر معظم انقلاب برای عمل به شعار سال 93 اعلام آمادگی کردند گفت: به یقین مدیرانی که رویکرد جهادی نداشته باشند در عرصه اقتصاد و فرهنگ نمی توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشند و همچنین در مسائل فرهنگی نیز نمی توانند تأثیرگذار باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به چگونگی برخورد دولت با مدیرانی که روحیه جهادی ندارند و نمی توانند با تلاش و مجاهدت برنامه های خود را پیش ببرند، افزود: دولت باید مدیرانی را که روحیه جهادی ندارند و نمی توانند با این فرهنگ فعالیت کنند کنار گذاشته و مسؤولانی که اعتقاد به این روحیه داشته و از توان اجرایی بالایی برخوردار هستند را به کار گیرد.
 
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ما نمی توانیم در باره شعار امسال مسؤولیت ها را فقط متوجه دولت بدانیم، بلکه همه باید به میدان آمده و به دولت کمک کرده و دولت نیز پشتیبانی های خود را داشته باشد.
 
وی در پایان به نقش حوزه های علمیه در تحقق شعار سال 93 اشاره کرد و اظهارداشت: حوزه علمیه در دو بخش رسالت های مهمی برعهده دارد که یکی ارائه تئوری و نظریه هایی در عرصه فرهنگ و اقتصاد و دیگری اجرایی کردن نظریات کلی دین در جامعه است./9462/ت302/س
ارسال نظرات