۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۹۴۲

بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از مدارس علمیه شهرستان قاین

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به همراه تعدادی از مسؤولان استانی از مدارس علمیه شهرستان قاین بازدید کرد.
 حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه قاین با بیان این که در شرایط کنونی وقف به عنوان یکی از اهرم های تعدیل ثروت و کمک به محرومان و تولید ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در حال حاضر تعداد موقوفه های مرتبط با فعالیت های علمی و پژوهشی در استان در حال افزایش است.

وی با بیان این که موقوفات در زمینه حوزه های علمیه در استان نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 موقوفه جدید به ارزش بالغ بر 2 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که نگاه مردم خراسان جنوبی نسبت به وقف در سطح استان تغییر کرده و رویکرد نوینی در زمینه وقف های جدید آغاز شده است، گفت: افزایش فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری هرچه بیشتر طلاب و مبلغان برای بیان ماهیت وقف در میان مردم است.

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: با توجه به این که مقام معظم رهبری سال جدید را با نام فرهنگ و اقتصاد نام گذاری کرده اند وقف به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد اسلامی و به عنوان یکی از فرهنگ های پسندیده حسنی در جامعه نیازمند معرفی بیشتر است.

وی با بیان این که عزم همگانی لازمه تحقق فرهنگ اسلامی و نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه است، گفت: با توجه به این که طلاب با دین و تعالی مردم سرکار دارند خط مقدم جبهه فرهنگی بوده و مهم ترین رسالت آنها معرفی درست ظاهر و محتوای دین به مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب مسافران نوروزی از طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی، گفت: امام زادگان قطب های فرهنگی کشور هستند بنابراین اگر بتوانیم شرایط مناسب ترویج دین را در جوار آنها فراهم کنیم می توانیم زمینه ترویج فرهنگی دینی را در کشور فراهم کنیم.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که معرفی محتوای دین لازمه اصلاح فرهنگی جامعه است، گفت: آنچه زمینه پایبندی مردم به اعتقادات را فراهم می کند محتوای زیبایی دین و درک درست از آن است.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف های جدید زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه است بنابراین تشویق مردم به وقف به صورت یک مکانیزم اصلاح گر زمینه پویایی اقتصادی جامعه را فراهم می کند. /968/پ202/س

ارسال نظرات