۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۰۱۱۲۹
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

انقلاب اسلامی تا زمان پایان ظلم در جهان ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه تأکید کرد که انقلاب اسلامی تا زمانی که ظلم و ستم در جهان وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی، معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه در همایش «ادیان علیه تکفیر» که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به اشتراک های فراوان میان اسلام و مسیحیت گفت: اسلام دین رحمت است و اگر جمعی به ظاهر مسلمان، حرکت تروریستی و تکفیری انجام می دهند، ربطی به اسلام ندارد چرا که اسلام دین صلح است و از نام اسلام، سلامت می بارد.

 

وی افزود: ایمان، امنیت عمومی برای جامعه بشری می آورد چنانچه پیامبر(ص) یکی از مهمترین شاخصه مومن و مسلمان در سلامت بودن دیگران از او می دانند. سلام کردن نیز از اصلی ترین شعارهای مسلمانان است و چنین دینی با تکفیر نمی سازد.

 

حجت الاسلام زمانی از انسان به عنوان خلیفه الله یاد کرد و اظهار داشت: خداوند به انسان کرامت داد و همه انسان ها دارای کرامت هستند، این کرامت شایستگی قتل ندارد. پیامبر اسلام مظهر رحمت برای همه انسان های روی زمین و همه عالمیان است و از چنین دینی تکفیر برنمی آید.

 

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: اهل بیت(ع) حتی به دشمنان خود نیز رحم می کردند. اسلام بر این نکته تأکید دارد که اگر در هر جای جهان به انسانی ظلم شود باید به یاری آن برخواست.

 

وی از حمایت های بی دریغ امام خمینی از مستضعفان جهان یاد کرد و گفت: امام راحل در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به همه مستکبران اعلام کرد این انقلاب برای نجات یک ملت نیست بلکه تا زمانی که ظلم در جهان وجود دارد این مبارزه نیز ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام زمانی افزود: از صد نضهت آزادی بخش جهان در ابتدای انقلاب دعوت به عمل آمد تا حمایت از ملت های مستضعف جهان اعلام شود.

 

وی به تقسیم بندی گروه های تکفیری پرداخت و تأکید کرد: تکفیری ها به دو دسته عوامل اجرایی و پشت پرده تقسیم می شوند. گروه اول عوامل اجرایی، جریان های متعصب ادیان اعم از متعصبان غیر منطقی اسلامی نظیر القاعده و وهابیت و غیر اسلامی تقسیم می شود. وهابیتی که غیرمعتقدان به نظرات خود را واجب القتل می داند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: گروه دوم نیز تندروان و متعصبان خشک مغزی هستند که حتی هم کیشان خود که نظر مخالفی با آرای آنها دارند را واجب القتل می دانند.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: گروه سوم کینه توزانی هستند که درصدد گرفتن انتقام پیشینیانند. گروه چهارم به دلیل زیاده خواهی اقدام به ترور می کنند و گروه پنجم نیز فریب خوردگانی هستند که واقعیت را نمی دانند./980/ب202/د

ارسال نظرات