۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۰۱۱۸۱

سمینار حقوق، اخلاق و فقه پزشکی در طب انتقال خون برگزار می‌شود

این کنگره در صدد تحلیل و بررسی اخلاق پزشکی و رعایت آن در مؤسسات پزشکی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسائل اخلاقی، حقوقی و فقهی در طب انتقال خون است.
اهداي خون جمعي از طلاب حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با همکاری سازمان انتقال خون ایران سمینار دو روزه حقوق، اخلاق و فقه پزشکی در طب انتقال خون را شانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی این سازمان برگزار می‌کند.

این کنگره در صدد تحلیل و بررسی اخلاق پزشکی و رعایت آن در مؤسسات پزشکی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسائل اخلاقی، حقوقی و فقهی در طب انتقال خون است.

براین اساس طبق برنامه ریزی صورت گرفته در روز نخست این سمینار علی اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون و محمود عباسی، رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی به تببین طب انتقال خون و چالش‌های اخلاقی آن و حقوق آزمودنی‌ها در تحقیقات فرآورده‌های خونی خواهند پرداخت.

همچنین در این روز مباحث دیگری همچون حدود، وظایف و اختیارات سازمان انتقال خون، خرید و فروش خون از دیدگاه فقه پزشکی، سلامت معنوی و جایگاه آن در طب انتقال خون و اخلاق در پژوهش نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ملاحظات فقهی در طب انتقال خون، رضایت آگاهانه، اخلاق در آموزش، مسئولیت مدنی ناشی از طب انتقال خون، حقوق و اخلاق در انتشار نتایج و منشور حقوق بیماران نیز از دیگر مباحثی است که در روز دوم سمینار حقوق، اخلاق و فقه پزشکی در طب انتقال خون مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، چندی پیش در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و هماهنگی بین دو دستگاه تفاهم همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی سازمان انتقال خون ایران منعقد شد.
بدین منظور در پی انعقاد این تفاهم نامه نخستین نشست تخصصی حقوق و اخلاق در طب انتقال خون شانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود. /916/د102/ع
 

ارسال نظرات