۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۰۱۱۹۲

یکی از علمای بحرین نسبت به افزایش آمار طلاق در این کشور هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز معارف اسلامی شیخ مفید بحرین خواستار توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی مردم این کشور شد و نسبت به افزایش آمار طلاق هشدار داد.
شيخ رضي القفاص رييس مرکز معارف اسلامي شيخ مفيد بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ رضی القفاص رییس مرکز معارف اسلامی شیخ مفید بحرین شب گذشته طی مراسمی که در روستای المحاوز تحت عنوان «به سوی خانه‎های پایدار» برگزار شد به بررسی اهمیت و جایگاه مسائل سیاسی و اجتماعی پرداخت و گفت: فعالیت سیاسی و اجتماعی تا رسیدن به خواسته‎های خود حق همه مردم است.


وی با اشاره به مهمترین مشکلات اجتماعی که سبب افزایش ناامنی در چند سال اخیر شده است، بیان داشت: همان طور که آگاهی کافی و حرکت در مسیر درست در روابط زناشویی سبب آرامش خانه و خانواده می‎شود در الگوهای اجتماعی بزرگ‎تر نیز، این چنین است، لذا بررسی مشکلات اجتماعی و آنالیز صحیح آن در کانون‎های مساجد، حسینیه‎ها و محافل سبب آرامش و حل بسیار از مشکلات اجتماعی می‎شود.


رییس مرکز معارف اسلامی شیخ مفید بحرین، امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگوی رفتارهای  سیاسی و اجتماعی معرفی کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) به خوبی بین رفتارهای سیاسی و مسائل دیگر توازن ایجاد کرد.


وی وجود طلاق و گسترش آن در جامعه اسلامی را یکی از خطرهای مخفی بحرین خواند و تصریح کرد: طبق آخرین آمارهای  منتشر شده از رونامه دولتی الوسط بحرین، آمار طلاق در نیم سال اول 2013 میلادی در این کشور نزدیک به 27 درصد بوده و این بدان معناست که از 3218 ازدواج ثبت شده در این بازه زمانی 873 مورد طلاق روی داده است.


این عالم بحرینی ادامه داد: این گونه مسائل و مشکلات اجتماعی در هیاهوی درگیری‎های سیاسی، روزانه روبه افزایش است و هیچ گونه تدبیری برای آن نمی‎شود.


وی امیر المومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) را دو الگوی عالی برای خانواده‎ها دانست و اظهار داشت: روابط زناشویی، محبت، تفاهم، شیوه زندگی، تربیت فرزندان، عبادت و خدمت به مردم را باید از اهل بیت (ع) فراگرفت./994/ب903/د

ارسال نظرات