۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۲۰۶
شهردار آتن:

ساخت مسجد در پایتخت یونان جزو تعهدات بین‎المللی این کشور است

خبرگزاری رسا ـ شهردار آتن، پایتخت یونان در واکنش به نظرات برخی از سیاستمداران این کشور که خواستار برگزاری رفراندوم برای ساخت مسجد در این شهر شدند این مساله را یکی از تعهدات بین‎المللی کشورش خواند.
مسلمانان يونان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جیورجس کامانیس، شهردار آتن، پایتخت یونان با انتقاد از پیشنهاد رقیب اصلی خود در انتخابات آینده شهرداری ها مبنی بر برگزاری رفراندوم برای ساخت مسجد در این شهر اعلام کرد که چنین مساله ای جزو تعهدات بین المللی یونان است.
 
کامینیس برگزاری رفراندوم برای ساخت یا عدم ساخت مسجد در پایتخت یونان را یک اشتباه جدی خواند.
 
این در حالی است که آریس اسپیلیوتوپولس، رقیب محافظه کار شهردار فعلی آتن که پیش از این وزیر امور مذهبی یونان نیز بوده است بدون توجه به حقوق اقلیت مسلمانان این کشور مدعی شد که حرف آخر را در این مورد رای دهندگان می زنند.
 
پروژه ساخت مسجد در پایتخت یونان دهه ها است که به تعویق افتاده و مسلمانان این شهر مجبور هستند که نماز جماعت های خود را در مکان های دیگری مانند انبارهای متروکه و یا در خیابان به جای آورند.
 
دولت یونان چندی پیش موافقت کرد که بر روی یک پروژه 1 میلیون یورویی برای ساخت نخستین مسجد شهر آتن که قرار است در مکانی که پیش از این یک کارخانه صنعتی بوده سرمایه گذاری کند./990/ب904/د
ارسال نظرات