۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۰۱۲۴۵

دومین همایش احیای اندیشه‎های شهید صدر در عراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش احیای اندیشه‎های شهید صدر در سالروز شهادت این شهید در عراق برگزار شد.
شهيد صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش احیای اندیشه های شهید سید محمد باقر صدر، با حضور امام جمعه نجف اشرف، رییس شورای استان بابل، اعضای این شورا و استادان و دانشجویان دانشگاه های عراق در دانشگاه اسلامی بابل برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف و موسس این دانشگاه به بررسی اندیشه های شهید صدر پرداخت و گفت: نقش این عالم بزرگ در آزادی ملت عراق از بند دیکتاتوری حزب بعث بسیار پررنگ بود.

 

وی با اشاره به خدمات علمی شهید صدر، تصریح کرد: همه خدمات علمی و عملی این شهید در چارچوب روحیه پاک و سرشار از ایمان وی و همچنین ارتباط با خداوند متعال صورت گرفت. زکات نفس پایه و اساس موهبت های الهی به شمار می آید و این چیزی است که شهید صدر داشت.

 

امام جمعه نجف بر لزوم الگوگیری از شهید صدر تأکید کرد و ادامه داد: شهید صدر از شخصیت های بزرگ و برجسته تاریخ تشیع به شمار می آید و همگان باید این شخصیت را الگوی خود قرار دهند.

 

موسس دانشگاه اسلامی بابل اظهار داشت: از دانشجویان می خواهم در زمینه اندیشه و نقش علمی و سیاسی شهید صدر و شهید بنت الهدی در امت اسلامی به ویژه شیعیان و ملت عراق به نگارش مقاله و پژوهش بپردازند.

 

وی در ادامه به بیان جنبه های مختلف شخصیت شهید صدر به ویژه در زمینه زهد، دوری از دنیا و تعامل با مردم به بهترین وجه ممکن پرداخت.

 

گفتنی است شهید صدر و خواهرش بنت الهدی در تاریخ 19 فروردین 1359 از سوی نظام دیکتاتوری صدام به شهادت رسیدند./980/ب903/د

ارسال نظرات